De NPO heeft na een Europese aanbesteding voor communicatie die vorig jaar december bekend werd gemaakt twee bureaus geselecteerd die de komende jaren de campagnes voor het NPO-merk en de submerken gaan ontwikkelen. Het gaat om XXS - dat het meeste werk binnenhaalde - en Brand New Telly.
Dat bevestigt woordvoerder Arthur Schuitemaker.
Drie kavels
De aanbestedingsprocedure was verdeeld in drie percelen: Perceel 1 betrof NPO-corporate, NPO 1 en 2 en NPO Start, Perceel 2 de jeugd- en jongerenmerken NPO Zappelin, NPO Zapp, NPO 3, NPO 3FM en NPO FunX, en Perceel 3 NPO Radio 1, 2, 4 en 5.
In totaal schreven dertien bureaus zich op een of meerdere percelen van de aanbesteding in, zegt Schuitemaker. De bureaus werden onder andere beoordeeld op een geschreven case en mondelinge toelichting, een organisatie- en procesbeschrijving en op prijs.
XXS kreeg de hoogste gewogen score voor perceel 1 en 3. Brand New Telly won het perceel met de jeugd- en jongerenmerken.
Schuitemaker: 'We zijn direct met de bureaus aan de slag gegaan. Het eerste werk is nog in 2018 zichtbaar.'.