Digitalmarketinggroep Incubeta heeft marketplacespecialist Maze-One overgenomen. Maze-One is het bedrijf dat Tim van der Bilt drie jaar geleden onder de vleugels van bureau The Valley begon als 'Amazon-bureau', Het bedrijf werkt zowel voor kopers als aanbieders en ondersteunt naast Amazon - 95 procent van de activiteiten - ook andere lokale en internationale marktplaatsen als bol.com en Zalando.
Maze-One biedt momenteel full-service marktplaatsbeheer aan voor klanten als Marcel's Green Soap, PlayStation, Dopper, Cloetta en Tony Chocolonely en is in verschillende Europese landen actief. Maze-One gaat op in 'het merk' Incubeta en Tim van der Bilt blijft het bedrijf leiden als ceo. Hij rapporteert aan chief growth pfficer en EMEA ceo Michael Ossendrijver.
De overname creëert voor Incubeta een relatie met Amazon, naast de negentienjarige samenwerking met Google. Het voorziet de klanten van Incubeta ook in de mogelijkheid om te profiteren van kennis van Amazon als advertentieplatform en zorgt ervoor dat Incubeta deze kennis kan incorporeren in het beheer van marktplaatsen.
Maze-One voegt vijftig specialisten toe aan Incubeta, dat bestaat uit meer dan vijfhonderd medewerkers.
Ossendrijver: 'Met de explosieve groei van digitale e-commerce in de afgelopen 24 maanden in ons klantenbestand, zagen we de noodzaak voor Incubeta om ons aanbod te verdiepen.' Incubeta nam in maart e-commercepartij Groundswell over. 'Die overname in combinatie met Maze-One, betekent dat we nu onze nieuwe en bestaande klanten de meest complete digital commerce mogelijkheden kunnen bieden.'
Tim van der Bilt zegt dat er veel kapers op de kust waren. 'Maar toen we gesprekken begonnen met Incubeta wisten we min of meer meteen dat we het juiste thuis hadden gevonden. Door ons bij Incubeta aan te sluiten, kunnen we onze werk naar een hoger niveau tillen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!