Jaarlijks reikt The Holmes Report de prestigieuze Sabre Awards uit aan de beste pr- en brandingcampagnes en het Emea-gebied (Europa, Midden-Oosten en Afrika).
Een internationale vakjury heeft zich over zo’n tweeduizend inzendingen gebogen en kende dit jaar vier gouden Sabre’s toe aan Nederlandse campagnes.
Government Agencies
Pikpraat van Straat – Gemeente Rotterdam en Bijl PR
Goud was er voor De campagne Pikpraat van Straat van de gemeente Rotterdam samen met Bijl PR. Voor de campagne werd een app ontwikkeld die vrouwen de mogelijkheid biedt via seksuele intimidatie op straat direct te melden, op een veilige en anonieme manier. Gemeente kunnen de meldingen gebruiken om daders te lokaliseren, actief aan te spreken en in een later stadium te beboeten. Zover bekend is dit voor het eerst dat vrouwen een echt ‘wapen’ wordt geboden tegen seksuele straatintimidatie.
Benelux
Healing the Industry for Physical Therapists — Actiegroep Fysiotherapie met DOK30
De Actiegroep Fysiotherapie won met bureau DOK30 voor de met een campagne tegen de hoge administratieve druk voor veel fysiotherapeuten. Ruim 25% van de fysiotherapeuten denkt er serieus na om te stoppen met het vak. Door middel van verschillende publieke acties, een gecoördineerde social media-campagne rond de actiedagen, mediastatements en actieve perslobby haalde de campagne de Tweede Kamer.
De campagne kreeg ook een IN2 SABRE Certificate of Excellence in de wacht in de categorie Best in Digital/Print Consumer Media (Earned). Hiermee laat DOK30 tientallen internationale bureaus achter zich met de beste resultaten in earned media voor de consumentenmarkt.
Employer Branding
The Lockdown — ABN Amro met NewsLab, Code d'Azur
ABN Amro zette Augmented Reality in voor de werving van nieuw IT-talent met de introductie van The Lockdown: 's werelds eerste mobile AR-escaperoom. In deze game wordt de speler uitgedaagd om een wereldwijde financiële catastrofe te voorkomen. The Lockdown verandert met Augmented Reality technologie iedere kamer in een escape room. De app werd gepresenteerd tijdens TNW Conference en maakte onderdeel uit van een bredere wervingscampagne van de bank.
Word of Mouth
De kleinste McDonald’s ter wereld— McDonald’s en Hill+Knowlton Strategies
De hele zomer verraste McDonald's gasten met de komst van het minirestaurant. Nooit eerder kwam McDonald’s op deze manier naar de gasten toe. Het begon met en gezin op Terschelling dat voor hun favoriete burgers altijd met de boot naar het vaste land moest. De McDonald’s For You bracht daar voor een dag verandering in. Gasten konden een exclusief bezoek winnen door zich op te geven in de McDonald’s-app en de keten te laten weten waarom juist zij uitkijken naar de komst van het minirestaurant op hun geliefde locatie.
Consumer technology
#genietmomentjes met Maan -- Edelman en HP Sprocket
Opeenvolgende 360-campagnes met kernvideo's, met sociale influencers als Claartje Rose en sterrenzanger Maan (voormalig winnaar The Voice of Holland). Ze laten in de video's herinneringen met dierbaren zien. Daarnaast werd zichtbaarheid gecreëerd via tv-programma's, gedistribueerde sociale content, micro-influencers en speciale aanbiedingen, evenals intern gebruik van de content voor HP business partners.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!