Digital brand en design agency Basic uit de Verenigde Staten sluit zich aan bij Dept. Basic, met kantoren in San Diego, San Francisco en St. Louis, werkt onder ander voor Google, KFC, Patagonia en Airbnb. Het 120-koppige Basic-team is volgens Dept al vier jaar op rij de meest winnende onafhankelijke agency bij de Webby Awards. Met de overname zet Dept een nieuwe stap in de richting van de groeiambities in de Verenigde Staten en om het global end-to-end service digital agency te worden.
Lees ook: Dept wint Agency of the Year Award bij The Lovie Awards
Basic, dat naar eigen zeggen afgelopen vier jaar een omzetgroei realiseerde van 600% door te focussen op digital experience en e-commerce design, wil door de samenwerking nu ook data en technologie aan het aanbod toevoegen.
'Klanten helpen voorsprong te nemen'
Matt Faulk, ceo van Basic: ‘We helpen organisaties een voorsprong te nemen op het gebied van customer experience, digitale producten en e-commerce. Nu we, in het licht van de pandemie, meer vertrouwen op digitale platforms dan ooit tevoren, is dit potentieel alleen maar groter geworden. Als onderdeel van Dept kunnen we ook data en technologie in de mix brengen. Het brengt energie en ondernemerschap, en zorgt voor die wereldwijde schaal en service-uitbreiding waar onze klanten naar op zoek zijn.’
Basic sluit zich als tweede bureau in de VS aan bij Dept, na het in Boston gevestigde Rocket Insights. Buiten de VS voegde Dept onlangs ook het Deense strategische design agency Sorthvid en het Zwitserse digital agency Hinderling Volkart toe.
Hart van Dept in de VS
Dimi Albers, ceo van Dept: ‘Ons doel is om de beste agency ter wereld te bouwen. Eén van de belangrijkste stappen om dat doel te bereiken is het bouwen van een leading agency in de VS om zo onze klanten te helpen hun digital business verder op te bouwen en te versnellen. Na een sterke start met ons op tech gefocuste Rocket Insights-team, zijn we op zoek gegaan naar de beste partij op het gebied van digital experiences en e-commerce, om zo het hart van Dept in de VS te vormen. Basic groeit snel, werkt voor de beste brands ter wereld en deelt onze waarden als het gaat om het runnen van een mensen-business.’
Dept, volgens Adweek één van de snelst groeiende digitale bureaus ter wereld, is werkzaam in 13 landen met meer dan 1.500 mensen. Het bedrijf werkt voor klanten als Bose, Ganni, Mizuno, Netflix en Fujitsu.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!