Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: ‘Jaaromzet vega(n) verhogen naar 1 miljard’

Het concern stelt nieuwe ambitieuze doelen op gebied van voeding van de toekomst.
Vegetarische Slager
Vegetarische Slager
Vegetarische Slager
Vegetarische Slager

Unilever wil binnen de komende vijf tot zeven jaar meer plantaardige vleesvervangers en zuivelalternatieven verkopen. Het scherpt zijn jaarlijkse omzetdoel voor die productcategorieën aan tot een miljard euro. Het bereiken van deze doelstelling zou een vervijfvoudiging betekenen. De groei moet komen uit de uitrol van De Vegetarische Slager en de uitbreiding van het aantal vegan alternatieven van merken als Hellmann’s (mayonaise), Magnum en Wall’s/OLA (ijs). Dat maakt het FMCG-concern woensdag bekend.

related partner content for mobile comes here

Waste

Daarnaast kondig Unilever aan dat het de voedselverspilling in zijn directe wereldwijde activiteiten van fabriek tot schap voor 2025 gehalveerd wil hebben. Eerder zegde het concern toe dat doel in 2030 te halen, nu wordt een hogere versnelling ingeschakeld. Bovendien wil Unilever het aantal producten dat voedzame voeding levert verdubbelen tegen 2025. Unilever doelt hiermee op producten met een ruime hoeveelheid groenten, fruit, eiwitten of micronutriënten zoals zink, ijzer, omega-3 en jodium. Ook gaat het verder op het ingeslagen pad van reductie van zout en suiker.

De doelstellingen maken deel uit van het woensdag gepresenteerde wereldwijde 'Future Foods' programma. Unilever: ‘Dit programma richt zich op twee kerndoelen: mensen helpen over te stappen op gezondere voeding en de milieu-impact van de wereldwijde voedselketen verminderen.’

Reductie reductie

85% van het Unilevers wereldwijde voedingsmiddelenportfolio zal consumenten helpen hun zoutinname te verminderen tot maximaal 5 gram per dag, tegen 2022.1

 

95% van het verpakte ijs van Unilever zal in 2025 niet meer dan 22 gram aan suiker en 250 Kcal per portie bevatten. Dit komt bovenop de kinderijsjes van het bedrijf, die sinds 2014 max 110 Kcal bevatten.

 

Vegetarische Slager

Een kleine twee jaar na de overname van De Vegetarische Slager in 2018 is het plantaardige vleesmerk verkrijgbaar in meer dan 30 landen. Vorig jaar werd het bedrijf geselecteerd als leverancier van de plantaardige Whopper en Nuggets van Burger King in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in