DentsuAchtung heet nu Dentsu Creative Amsterdam

De naamswijziging valt samen met de recente lancering van Dentsu Creative, het nieuwe wereldwijde netwerk van Dentsu.

De lancering van Dentsu Creative Amsterdam wordt tijdens Adnight gevierd

Creatief bureau DentsuAchtung gaat vanaf vandaag door het leven als Dentsu Creative Amsterdam. De naamswijziging valt samen met de recente lancering van Dentsu Creative, het nieuwe wereldwijde netwerk van Dentsu dat zijn bestaande bureaus onderbrengt in één bureaupropositie.

Dentsu is opgericht in Japan in 1901 en is sinds 2013 wereldwijd actief. De creatieve activiteiten van Dentsu zijn sinds die tijd onder verschillende labels gevoerd (onder meer Dentsu, McgarryBowen, Isobar en 360i). Met de aanstelling van global cco Fred Levron en de beweging naar één Dentsu Creative, zet Dentsu nu naar eigen zeggen vol in op creativiteit en de 'onbegrensde mogelijkheden voor wereldwijde samenwerking en uitwisseling van talent'.

DentsuAchtung heeft de creatieve integratie drie jaar geleden al volbracht. Onder leiding van Boris Nihom en Sven Vening voegde het bureau de labels Achtung, Studio Kraftwerk, McGarrybowen en Isobar samen onder één dak. Hiermee ontstond een bureau van honderd specialisten op het gebied van branding, communicatie, technologie en design, die volledig geïntegreerd samenwerken.

Boris Nihom: 'We zijn al een aantal jaar trots op onze voortrekkersrol binnen Dentsu, met proposities als Kraftwerk, Nowlab en onze ‘fearlessly forward’ cultuur. Onze mensen krijgen steeds vaker internationale rollen en ons team speelt een belangrijke rol bij het winnen van internationale klanten.'

De lancering van Dentsu Creative Amsterdam wordt vanavond groots gevierd tijdens Adnight met het feest Konnichiwa B*tches, meldt het bureau.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie