Dentsu heeft het nieuwe leiderschapsteam van Dentsu Lab voor de regio EMEA bekendgemaakt. Het team bestaat uit head of strategy Ashley Knight, executive creative director Pascal Rotteveel, en business director Florian Root. Het nieuws volgt op de wereldwijde aankondiging van de uitbreiding van Dentsu Lab Tokyo tijdens het Cannes Lions-festival. De Nederlander Sven Huberts is president van Dentsu Lab samen met chief creative officer Naoki Tanaka.
Knight, Rotteveel en Root komen over van Media.Monks, waar ze leiding gaven aan de experience-tak in EMEA en APAC. Eerder runden ze Jam3 Amsterdam EMEA, voordat dit bedrijf in 2021 werd overgenomen door Media.Monks. Het trio is met Dentsu Lab gevestigd in Amsterdam.
Huberts zegt over hun komst. 'Ik kan me geen beter team voorstellen om onze aanwezigheid in EMEA op te bouwen en uit te breiden: ze werken samen, zijn gericht op de de grote uitdagingen van klant, met een uitstekende staat van dienst in het leveren van transformerende merkervaringen en innovatiewerk.'
Knight, Rotteveel en Root zijn ieder afzonderlijk verantwoordelijk voor prijswinnende innovatieve cases voor klanten als adidas, L'Oreal, Dell & Intell.
Naast de lancering in Amsterdam, Londen en Warschau, zal dentsu dit jaar nieuwe Labs oprichten in Mumbai en Bengaluru, met verdere wereldwijde uitbreiding gepland. Dentsu Lab heeft toegang tot de capaciteiten van Dentsu Creative's Technical Delivery Centre of Excellence, een team van ingenieurs dat werkt vanuit hubs in Japan, Brazilië, India, Hongarije en Polen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!