Het Ministerie van Defensie maakt na een uitgebreid aanbestedingstraject twee nieuwe bureaucombinaties bekend voor zijn arbeidsmarktcommunicatie-uitingen. De pitch liep sinds september vorig jaar.
Het gaat om de werving van personeel voor onder meer de landmacht, marine en luchtmacht. Het Ministerie van Defensie geldt als een van de grootste aanbestedende partijen van Nederland.
Voor het zogenoemde perceel 'Campagnes' is de keuze gevallen op Dentsu Creative en Radancy, voor 'Website' (werkenbijdefensie.nl) gaat het om MediaMonks en N=5.
Hiermee komt een einde aan de twaalfjarige samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau SteamTalmark. Dit bureau ontwikkelde onder meer de prijswinnende campagnes 'Generatie D' en 'Je moet het maar kunnen'.
De bureaus die aan perceel Campagnes meededen zijn Dentsu Creative/Radancy (winnaar), Havas Lemz, SteamTalmark en N=5/MediaMonks. Voor perceel Website waren dat N=5/MediaMonks (winnaar), Accenture, SteamTalmark en Dentsu Creative/Radancy.
Maximaal zes jaar
Het gaat om een contractduur van twee jaar, met een optie tot twee keer twee jaar verlengen - oftewel maximaal zes jaar. De laatste aanbesteding van Defensie dateert van 2020, toen SteamTalmark (toen nog Steam) de winst -wederom- toebedeeld kreeg. De aanbesteding van Defensie wordt iedere paar jaar uitgeschreven, dat is wettelijk verplicht.
'De kwaliteit van de inzendingen was hoog, wat de keuze niet eenvoudig maakte', zegt Paul Klaessen, hoofd arbeidsmarktcommunicatie Defensie. Daarbij heeft de pitch geenszins aan de langdurige samenwerking met SteamTalmark gelegen, vult hij aan. 'Maar met de nieuwe partners gaan we de komende jaren de strijd aan met de uitdagingen op de arbeidsmarkt.'
De eerste campagne van de hand van Dentsu Creative/Radancy moet komend najaar uitkomen. Het is overigens niet voor het eerst dat MediaMonks en N=5 samen optrekken in een pitch, naar verluidt zijn deze bureaus ook gezamenlijk in de race voor de aanbesteding van het UWV.