Overslaan en naar de inhoud gaan

Defensie kiest voor meerdere bureaus na uitgebreide pitch

De samenwerking met SteamTalmark is na twaalf jaar beëindigd.
defensie
Defensie-campagne uit 2021.
defensie
Defensie-campagne uit 2021.

Het Ministerie van Defensie maakt na een uitgebreid aanbestedingstraject twee nieuwe bureaucombinaties bekend voor zijn arbeidsmarktcommunicatie-uitingen. De pitch liep sinds september vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Het gaat om de werving van personeel voor onder meer de landmacht, marine en luchtmacht. Het Ministerie van Defensie geldt als een van de grootste aanbestedende partijen van Nederland.

Voor het zogenoemde perceel 'Campagnes' is de keuze gevallen op Dentsu Creative en Radancy, voor 'Website' (werkenbijdefensie.nl) gaat het om MediaMonks en N=5. 

Hiermee komt een einde aan de twaalfjarige samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau SteamTalmark. Dit bureau ontwikkelde onder meer de prijswinnende campagnes 'Generatie D' en 'Je moet het maar kunnen'.

De bureaus die aan perceel Campagnes meededen zijn Dentsu Creative/Radancy (winnaar), Havas Lemz, SteamTalmark en N=5/MediaMonks. Voor perceel Website waren dat N=5/MediaMonks (winnaar), Accenture, SteamTalmark en Dentsu Creative/Radancy.

Maximaal zes jaar

Het gaat om een contractduur van twee jaar, met een optie tot twee keer twee jaar verlengen - oftewel maximaal zes jaar. De laatste aanbesteding van Defensie dateert van 2020, toen SteamTalmark (toen nog Steam) de winst -wederom- toebedeeld kreeg. De aanbesteding van Defensie wordt iedere paar jaar uitgeschreven, dat is wettelijk verplicht. 

'De kwaliteit van de inzendingen was hoog, wat de keuze niet eenvoudig maakte', zegt Paul Klaessen, hoofd arbeidsmarktcommunicatie Defensie. Daarbij heeft de pitch geenszins aan de langdurige samenwerking met SteamTalmark gelegen, vult hij aan. 'Maar met de nieuwe partners gaan we de komende jaren de strijd aan met de uitdagingen op de arbeidsmarkt.'

De eerste campagne van de hand van Dentsu Creative/Radancy moet komend najaar uitkomen. Het is overigens niet voor het eerst dat MediaMonks en N=5 samen optrekken in een pitch, naar verluidt zijn deze bureaus ook gezamenlijk in de race voor de aanbesteding van het UWV. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in