Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: een 'online guillotine'

Waarom worden beroemdheden massaal geboycot op social media vanwege hun stilte over Gaza?
#blockout2024
#blockout2024
#blockout2024
#blockout2024

Contrast zorgt voor beweging

Op 6 mei kwamen beroemdheden weer samen voor de Met Gala, gekleed in sieraden en pracht, terwijl enkele kilometers verderop honderden pro-Palestijnse activisten protesteerden. Diezelfde avond werden Israëlische luchtaanvallen gericht op Rafah. Na dit grote contrast ontstond er een digitale beweging : #blockout2024

related partner content for mobile comes here

 

Massaal blokkeren

Sinds vorige week delen mensen lijsten op social media van beroemdheden die ze massaal blokkeren zoals Selena Gomez, The Rock, Kevin Hart, Rihanna, etc. Waarom? 

Omdat deze publieke figuren, ondanks hun enorme bereik en invloed, vaak afzijdig blijven over belangrijke kwesties en hun platform niet gebruiken om verandering te stimuleren. De beweging stuurt aan op meer aandacht en financiële steun voor belangrijkere kwesties. Activisten verwachten dat onze publieke figuren zich inzetten voor zaken die belangrijk zijn voor de samenleving als geheel.

Wat vind jij,  Kim Kardashian? 

Sommige mensen vinden dat beroemdheden niet de belangrijkste leiders van activisme zouden moeten zijn, terwijl anderen denken dat de beweging voortkomt uit frustratie over hun stilte en gebrek aan actie. Zal de beweging zich doorzetten en de followers van de beroemdheden nog meer omlaag trekken? We gaan het meemaken. Beyoncé en Billie Eilish zijn in ieder geval al meer dan honderdduizenden volgers verloren.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in