De Eeuwige Jeugd heeft een nieuw biertje op de markt gebracht: Gappie, dat sinds deze week in de 'schappies' van Albert Heijn ligt. Om de bekendheid rondom het speciaalbiertje (‘fris met een twist’) aan te zwengelen, heeft de bierbrouwerij contact gezocht met het relatief onbekende bureau Aanstekelijk, dat op zijn beurt rapper Donnie zover kreeg het gezicht van het biertje te zijn.
De 27-jarige Donnie is niet vies van een commerciële samenwerking op z'n tijd, zo zagen we hem eerder in campagnes van Febo, Toto en zelfs de Rijksoverheid (met 'Knalplanga'). En nu is het dus De Eeuwige Jeugd dat hem heeft weten te strikken voor de track en videoclip 'Gappie'.
Toen het bureau Aanstekelijk nog in de kinderschoenen stond, pitchte creative director Neal Kok het idee voor een campagne met Donnie al aan De Eeuwige Jeugd, maar de tijd was nog niet rijp. 'Heel lekker als de telefoon dan vijf jaar later gaat. Dit is zo'n project waarop je creatief helemaal los kunt gaan en carte blonde voor krijgt', zegt hij met een knipoog.
Gappie is allemansvriend
Het nieuwe biertje is gemaakt om vriendschappen te eren, licht Kok toe. 'Om te geven, te delen en het leven te vieren samen met je gappies. Dit gevoel komt samen in de track, maar ook het product Gappie. Het biertje is een allemansvriend en dat past precies bij Donnie én bij Albert Heijn.'
De tekst (van de hand van Aanstekelijk) is komisch en helemaal van deze tijd, precies wat je van Donnie en een hip speciaalbiertje mag verwachten. 'Pak een sappie uit het schappie. Pak een gappie voor je gappies.'
Ook kondigt De Eeuwige Jeugd een Vaderdag-actie op Instagram aan: Gappie voor je pappie.
De campagne wordt op social media en in online video uitgerold. Leuk detail: de QR-code op het Gappie-flesje linkt direct naar de clip. Bekijk 'm hieronder: