CNNCT: nieuw bureau voor inclusieve branding

'Ondanks goede intenties van de bureauwereld ontbreekt het aan knowhow om een oprechte verbinding te maken.' 

Jasper Kersten en Winnie Roseval zijn CNNCT begonnen: een nieuw bureau voor inclusieve branding met als missie om merken te begeleiden bij 'het maken van een oprechte verbinding met diverse doelgroepen'.

Kersten heeft een marketingachtergrond aan zowel klant- als bureauzijde en Roseval is onderzoeker en consultant op het gebied van diversiteit en inclusie.

'De marketing- en reclamesector worstelt met diversiteit en inclusie', zegt Kersten. 'Inmiddels heeft 25 procent van alle Nederlanders een migratieachtergrond en er staat veel druk op merken om deze diverse doelgroepen aan zich te binden. Alleen zien we deze diversiteit nog niet terug binnen de meeste marketingorganisaties en de bureaus die hen bedienen. Ondanks goede intenties ontbreekt het aan knowhow om een oprechte verbinding te maken.' 

Roseval: 'De beelden die wij te zien krijgen in de media zijn nog steeds een gebrekkige of zelfs verkeerde representatie van onze samenleving. Bij pogingen, van vaak homogene groepen makers of marketeers, doelgroepen te representeren die niet tot ‘de norm’ behoren, worden regelmatig blunders gemaakt met grote schade voor mensen en merken als gevolg.'

CNNCT - gevestigd in Rotterdam - heeft daarom het Inclusive Branding Traject ontwikkeld. 'We zien de oplossingen op dit moment vooral aan het eind van het traject: in de casting. Een oppervlakkige en niet authentieke oplossing, waar makkelijk doorheen wordt geprikt. Hier willen wij als bureau verandering in brengen. Vandaar ook de naam CNNCT.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie