Golfbaanexploitant BurgGolf heeft creatief bureau Being There benoemd als vaste partner voor zijn merkstrategie en communicatie-activiteiten.
BurgGolf heeft zes golfbanen in onder meer Den Bosch, Purmerend en Zoetermeer en is hiermee naar eigen zeggen de grootste golfbaanexploitant van Nederland. Wel kampt het bedrijf met een zekere uitdaging: de sport vergrijst en heeft nog steeds een wat elitair imago, namelijk netwerkende rijke mannen in polo en ruitjesbroek.
Frisse blik
BurgGolf wil zich losweken van dat imago en heeft daarom de hulp van het Amsterdamse bureau Being There ingeschakeld. Vraag aan het bureau: kijk eens met een frisse blik naar het merk, de beleving op de golfbanen en hoe de sport wordt gepercipieerd.
'Golf staat symbool voor een wereld die de jonge en diverse doelgroep níet aanspreekt, bovendien hebben de meeste clubs een 'one size fits all'-aanpak: een bepaald format waar je als golfer aan moet voldoen', legt Olivier Koning van Being There uit.
Inclusief en toegankelijk
Sam van Eeghen, directeur BurgGolf, is begin dit jaar bij het bedrijf gestart om de organisatie en het merk 'future proof' te maken. Hij had al snel een grote behoefte een 'outside-in view' op de traditionele golf business. 'We zijn de samenwerking met Being There aangegaan met als doel de meest inclusieve en toegankelijke golfbanen van Nederland neer te zetten.'
Being There is inmiddels aan de slag met de nieuwe positionering van BurgGolf. De eerste campagne van de hand van het bureau moet komend najaar het levenslicht zien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!