Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com kiest Dept als nieuwe lead agency, Etcetera maakt afscheidsvideo

Bol.com vertrekt na twaalf jaar bij Etcetera.
Miniatuurvoorbeeld
Het team van bol.com en Dept
© Bol.com
Miniatuurvoorbeeld
Het team van bol.com en Dept
© Bol.com

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie en pitch heeft bol.com Dept gekozen als nieuwe lead agency. 'Bol.com is ervan overtuigd dat Dept door de combinatie van digitaal en een sterke creatieve geest hét bureau is om samen met het team het merk naar een volgende fase te brengen.'

Bol.com begon in het voorjaar van 2018 een bureau-oriëntatie waaruit een pitch volgde. 

related partner content for mobile comes here

'Tijd voor de volgende stap'

Boukje Taphoorn, directeur Marketing (CMO) over de reden van de pitch: 'Tot onze klanten behoren inmiddels miljoenen gezinnen die dagelijks bij ons winkelen. De ontwikkelingen die wij als organisatie doormaken, zorgen voor een voortdurende uitdaging voor ons marketingteam. Elke dag scherp blijven op de positie en ontwikkeling van je merk, oog houden voor je klant en vooruit blijven kijken en daarin optimaal gebruik maken van ontwikkelingen in technologie en media voor een nog betere winkelervaring. We vonden het nu dan ook tijd voor een volgende fase; samenwerken met een nieuw bureau waarbij we vooroplopen binnen die veranderingen en met elkaar de toon blijven zetten in marketing. We waren er als team unaniem van overtuigd dat Dept daar de juiste partner in is.'

Dept gaat vanuit de strategie ook mede richting bepalen voor de andere bureaus waar bol.com mee samenwerkt waaronder Vice, Wavemaker (NL) en Initiative (BE). Voor de Vlaamse doorvertaling werkt Dept samen met partnerbureau Gents.

3MO begeleidde het pitchtraject.

Afscheid van Etcetera

Met de start van een vaste samenwerking met Dept neemt bol.com afscheid van Etcetera. Dries Poels, hoofd Brand & Marketing communicatie bij bol.com: 'We zijn Etcetera zeer dankbaar voor hun geweldige creatieve werk dat van onschatbare waarde is geweest voor de ontwikkeling van ons merk.'

Dick van der Lecq (directeur bij Etcetera): 'We hebben de eer gehad om twaalf jaar lang mee te mogen bouwen aan de geweldige business case van bol.com. Van 50 naar 1500 medewerkers. Van online boekenwinkel naar ‘de winkel van ons allemaal’. Andersom heeft bol.com ook meegebouwd aan Etcetera. Door ons altijd ongelofelijk scherp te houden en te doen innoveren. We kijken met trots terug op 23 Gouden Loeki nominaties, de SAN Consistent Award, vier Effies etc. En kunnen bol.com alleen maar het aller-allerbeste wensen.'

Afscheidsvideo

Etcetera maakte speciaal voor het afscheid een video met een overzicht van twaalf jaar campagnes voor bol.com.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in