Alfred en Dept doen mee aan de recent uitgeschreven pitch van Lidl. Dat heeft marketingdirecteur Jorieke de Vries zojuist bevestigd aan Adformatie.
Naar aanleiding van het nieuws rond de pitch hebben zo'n vijftig bureaus interesse getoond, zegt De Vries. Alfred en Dept zijn de bureaus die een daadwerkelijke briefing ontvangen.
Lidl schreef in april een pitch uit, nadat het na vijf jaar afscheid nam van Joe Public als zijn vaste reclamebureau. Als reden noemde De Vries dat het tijd is voor 'een frisse blik op bestaande uitingen'. Of hiermee afscheid wordt genomen van het reclameconstruct met de bekende Lidl-flat is niet bekend. De Vries: 'De flat is fantastisch, maar het lijkt me gezond om er nog eens goed naar te kijken.'
Het is niet verrassend dat Alfred deelneemt aan de pitch, gezien de ervaring van dit bureau met retailmerken en het feit dat het recent het Jumbo-account verloor ten faveure van Hotel L'Amour. Tot medio oktober is Alfred nog werkzaam voor Jumbo.
In juni moet bekend worden welk bureau als winnaar uit de bus komt.
Lidl geldt na Albert Heijn als de grootste adverteerder van Nederland; in 2022 gaf de discounter 88,1 miljoen euro uit aan advertenties. Hier meer.
Lees ook: Lidl schrijft bureaupitch uit, samenwerking Joe Public beëindigd