Overslaan en naar de inhoud gaan

Laat de pijlen van de politieke regelneurose zich niet richten op het marketing- en reclamevak

Tom de Bruyne vreest dat als reclamemakers hun eigen regulering niet handhaven, de politiek dat voor hen gaat doen.
De inhaker van La Vie in Haarlem
© Foto: Fitzroy
De inhaker van La Vie in Haarlem
© Foto: Fitzroy

Nadat ik in 16 jaar geleden vanuit Gent naar Amsterdam verhuisde was ik vanaf dag één verliefd op Nederland. Jullie verbale zelfvertrouwen, openhartigheid en eigenzinnigheid voelde voor een Vlaming bevrijdend. Er was echter één ding wat me altijd verbaasde: tegenover jullie vrijheid staat een haast neurotische overheidsdwang tot reguleren en controleren. Het is niet normaal. Werkelijk alles in Nederland is met de beste bedoelingen dichtgetimmerd. Zelfs als je de stikstofimpasse zou doorbreken, dan nog krijg je geen bouwproject meer van de grond. Dit land zal eerder ten onder gaan aan de dictatuur van de ambtenarij, dan aan een opstand van het volk.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Michel van der Voort

Zo ontzettend mee eens. We moeten als reclame-industrie veel meer en veel beter voor ons vak opkomen en de politiek een halt toe roepen om ons verder te betuttelen. Zie ook de oproep van Aad Kuijper hiertoe: https://screenforce.nl/goede-bedoelingen-aad-kuijper/

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in