Adobe kiest internationaal voor Dentsu Creative en Stagwell

72andSunny (onderdeel van Stagwell) wordt verantwoordelijk voor de wereldwijde creatie en strategie.

Adobe heeft Dentsu Creative gekozen als zijn wereldwijde creatieve en contentbureau voor zijn digital media business. Ook in Nederland gaat Dentsu voor Adobe aan de slag. Ook Stagwell gaat internationaal werken aan creatieve campagnes en sociale content. Onderdeel van Stagwell zijn de bureaus 72andSunny dat ook actief is in Amsterdam, Code and Theory, Locaria, Movers+Shakers en National Research Group.

72andSunny werkt al zeven jaar voor Adobe en breidt dat nu uit. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de wereldwijde creatie en strategie binnen het nieuwe model.

Ook Omnicom Media Group krijgt een deel van het Adobe-account in handen met de Digital Experience (DX) business.

Adobe wil met Dentsu Creative 'reclame herdefiniëren' door personalisatie en bouwen aan Gen AI-gedreven content, meldt het bureau.

Voor media blijft Adobe werken met Wavemaker en Publicis, die vorig jaar wonnen na een mediareview.

Adobe nam het besluit over de verdeling van het account na een review door managementconsultant MediaLink. Financiële details van de deals werden niet bekendgemaakt, maar COMvergence schat Adobe's mediabestedingen op 450 miljoen dollar in 2023.

Bron: Adage.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie