Adnight presenteert zes routes: 'Steeds meer digital-bureaus doen mee'

Zo'n veertig bureaus hebben zich dit jaar ingeschreven.

TBWA\Neboko tijdens Adnight vorig jaar.

Er hebben zich dit jaar zo'n veertig bureaus ingeschreven voor de zevende editie van Adnight, de zogeheten 'open keuken' van de Amsterdamse creatieve industrie. Om voor bezoekers het overzicht te bewaren, heeft de organisatie zes routes uitgestippeld.

In de loop der jaren ziet Adnight dat er naast de traditionele thema- en reclamebureaus ook steeds meer digitale bureaus meedoen. 'Waar Adnight aanvankelijk was bedoeld voor bureaus om talent te enthousiasmeren voor de reclamewereld, zien we dat er steeds meer mensen op afkomen. Nog steeds talent, maar ook collega-creatieven én marketeers', aldus Denise Willigers, medeoprichter van Adnight. 

Efficiënt

Bert Hagendoorn, die namens Dutch Digital Design een van de routes samenstelde: 'Het is erg efficiënt. Je spreekt tijdens Adnight in een paar uur tijd talloze interessante mensen. Van jonge creatieven tot ervaren bureaudirecteuren en van designers tot techspecialisten. Als bureau-adviseur vind ik het natuurlijk interessant om te zien hoe al die bureaus zich aan de buitenwereld presenteren.'

De route van Dutch Digital Design is deze week live gegaan en gaat langs de bureaus Dept, TBWA\Neboko, Code d'Azur, Ace, Dentsu Creative en Monks. 'Digitale bureaus zijn voorloper van ontwikkelingen in de industrie en zijn daarom extra belangrijk voor de aanwas van nieuw talent', aldus Hagendoorn. 

De andere vijf routes zien er als volgt uit:

  • Centrum naar West: Team5pm, Most, Four Bent Corners, On a daily basis, Awol, We Are Social
  • Schinkel: New Kith, TBWA\Neboko, Alfred International, Dept
  • Houthavens en Noord: G2K, Boomerang & Publicis Groupe, Ace, Dentsu Creative Amsterdam, Serviceplan Group, Monks
  • Oost naar West: Code d'Azur, Capital C & Adformatie, LePub, Yellowgrape, Framer, M&C Saatchi Sports & Entertainment, 72andSunny Amsterdam
  • Rivierenbuurt naar Zuid: Design Bridge and partners, Amsteldok WPP Campus (GroupM, Kantar, Ogilvy, VML), &Mediagroup, WeFilm Creative Agency

Over het programma van Adformatie en Capital C (volgens Hagendoorn een van de absolute must-go's) wordt zeer binnenkort meer bekendgemaakt. 

Afterparty

Nieuw dit jaar is verder de locatie van de afterparty. Waar die voorgaande jaren in Paradiso plaatsvond, is nu nachtclub The Other Side in de Houthavens de locatie, met een capaciteit tot 1.200 mensen. 

Adnight vindt plaats op vrijdag 4 oktober in Amsterdam. De programma's zijn van 17:00 tot 22:00 uur, de afterparty van 22:00 tot 02:00 uur. De officiële opening van Adnight vindt plaats op het Amsteldok met het talentprogramma Way In. Bekijk alle routes hier. Meer informatie en beschikbare tickets zijn hier te vinden.

Lees ook: Adnight lanceert franchisemodel voor lokale edities

adnight
Bureaus die meedoen aan de Dutch Digital Design-route zijn aan deze sticker te herkennen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie