Accounts: Just kiest Selmore, SGF naar Wefilm

Aan zowel de keuze voor de verzekeraar als het zorgmerk ging een pitch vooraf.

De entree van Wefilm.

Just kiest Selmore

Selmore is samen met partner DotControl aangesteld als het nieuwe reclamebureau van zorgverzekeraar Just (onderdeel van CZ). Het relatief jonge merk mikt zodoende op 'de zelfhulp-generatie'. Een eerste (online) campagne moet nog dit jaar het levenslicht zien.

Aan de keuze voor het Amsterdamse reclamebureau Selmore ging 'een uitgebreide bureauoriëntatie' vooraf. Lisa Dijkstra, campagnemanager bij Just, laat weten met 'veel bureaus' te hebben gesproken. Bij het traject was geen externe pitchbegeleider betrokken. 

Anja Froeling, managing partner Selmore: 'Just is een ambitieus merk dat echt anders naar de zorg kijkt. We staan voor de interessante uitdaging om in een veelal premiegedreven branche toch merkvoorkeur te creëren.'

SGF naar Wefilm

Het collectief van samenwerkende gezondheidsfondsen (SGF) heeft voor creatief bureau Wefilm gekozen. Het Amsterdamse bureau gaat de komende jaren aan de slag met het nieuwe zogeheten 'Kwaliteit van leven'-programma. Een pitch, waar Wefilm verder niet over uitweidt, ging hieraan vooraf. 

Het doel van de samenwerking is om de kwaliteit van leven van mensen met een chronische aandoening en mantelzorgtaken te verbeteren, met passend werk als belangrijkste thema, aldus SGF. De eerste campagne staat voor begin 2025 gepland. 

Ruben Cusell, strategy director Wefilm: 'Gedrag of normen verander je niet met één campagne, daarom zijn we blij met deze langetermijn-samenwerking waarmee we echt iets kunnen neerzetten. Het sluit bovendien goed aan op onze missie om organisaties te helpen met maatschappelijke campagnes.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie