Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP sluit samenwerking met Roblox om het gamingplatform beter onder de knie te krijgen

Het is een brede samenwerking, die onder andere inhoudt dat WPP-medewerkers een cursus Roblox gaan volgen.
Roblox via Shutterstock
© Afbeelding: Shutterstock
Roblox via Shutterstock
© Afbeelding: Shutterstock

Bureaureus WPP sluit een samenwerking met Roblox, een online gamingplatform dat vooral populair is onder jongeren. Steeds meer merken laten daarom een activatie binnen Roblox ontwikkelen, om zo de Gen Z-doelgroep te bereiken. De samenwerking met Roblox moet WPP-medewerkers beter bekend maken met het platform en tot nieuwe commerciële strategieën leiden.

related partner content for mobile comes here

Partnerprogramma

WPP-medewerkers gaan bijvoorbeeld een trainingsprogramma volgen om alles te weten te komen over Roblox. Dat programma komt er voor de creatieve- en mediabureaus die onder WPP vallen. WPP en zijn mediatak GroupM gaan ook meedoen aan het Roblox Partner Program. Dat programma startte vorig jaar en had Dentsu als één van de eerste leden, weet vakblad The Drum nog.

Nieuwe strategieën

De samenwerking tussen Roblox en WPP moet ook leiden tot nieuwe creatieve strategieën om Roblox commercieel in te zetten. Bijvoorbeeld door zogeheten creators op het platform in te schakelen.

Of door een specifieke miniwereld van een merk te bouwen binnen Roblox. Hema, Zeeman en Nike zijn enkele merken die dat al gedaan hebben. Er starten ook steeds meer bureaus die kansen zien in adverteren binnen en rondom games en gamingplatformen. Het nieuwste bureau, LevelUP Digital, presenteerde zich vorige maand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in