Abovo Maxlead en Fight cancer slaan de handen ineen. Tijdens een speciale editie van het fondsenwervende evenement Walk to Fight Cancer gaan alle 230 medewerkers van Abovo Maxlead zich inzetten voor de actie. Het betekent dat het gros 40 kilometer gaat wandelen om geld op te halen voor Fight cancer, waarmee kankeronderzoek gefinancierd wordt.
Het wordt steeds belangrijker voor bedrijven om (in de nasleep van corona) medewerkers met elkaar te verbinden. Nog beter, dit combineren met iets goeds doen voor de maatschappij. Dit had Abovo Maxlead voor ogen toen de gesprekken met Fight cancer startte. Doel is fondsen werven voor kankeronderzoek en Fight cancer richt zich daarbij op de doelgroep jongvolwassenen.
Kanker raakt bijna iedereen direct of indirect – één op de drie Nederlanders krijgt met de ziekte te maken – en dit heeft een enorme impact. Vooral als het gebeurt bij de doelgroep jongvolwassenen, die sterk vertegenwoordigd is in de mediabranche en ook bij Abovo Maxlead.
Het bureau had extra motivatie om te denken aan een loop. Het wil zijn medewerkers verbinden door samen vanuit de twee locaties (in Hoorn en Oegstgeest) 40 km te wandelen naar het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (AvL) in Amsterdam. Een van de onderzoeken die Fight cancer steunt – naar specifieke behandelmethoden voor jongvolwassenen – wordt gedaan in het AvL en de opbrengsten van deze specifieke Walk to Fight Cancer Abovo Maxlead gaan dan ook naar dit onderzoek.
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: “Natuurlijk hielp het dat ik hun goede werk ken via Stefanie, directeur Fight Cancer, maar bovenal kwam onze partnership op een perfect moment. Post corona merk je dat er intern enorme behoefte is om samen te komen. Een feestje is bijvoorbeeld zeer gewenst, maar het wordt pas echt magisch als je samen iets unieks kan realiseren. 40 km lopen met elkaar is dat. Maar het gaat om het einddoel. Wij gaan vanaf onze twee plekken samenkomen bij het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis. Dus echt fysiek onze donatie brengen. Naast de inspanning speelt vooral intern de emotie een grote rol om op deze manier belangrijk kankeronderzoek te steunen.'
Stefanie van Rootselaar, directeur Fight Cancer: 'Ik vind het bijzonder dat Abovo Maxlead op deze wijze haar medewerkers durft te verbinden met elkaar. Ze kiezen bewust voor én de inspanning én de fondsen werven. Fight cancer biedt ze die combinatie. Het doel is in deze partnership ook helder. Onderzoek is namelijk hard nodig om toe te gaan naar een wereld met minder kanker en meer genezing. Onze droom is dat kanker in de toekomst geen dodelijke ziekte meer hoeft te zijn.'
Inmiddels staat al ruim 35.000 euro op de teller. Doneren is nog steeds mogelijk, dat kun je hier doen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!