Social media bureau Somention lanceert So Engage, een nieuw label dat zich volledig richt op community management. So Engage is opgericht om merken en bureaus te ondersteunen bij het opbouwen en beheren van online communities.
"We verzorgen al 10 jaar community management & building voor 40+ merken en steeds vaker voor andere (media)bureaus voor wie dit niet de core business is," aldus Charlotte Koeleman, Managing Partner bij Somention. "We merken een groeiende behoefte bij bureaus om community management uit te besteden aan specialisten, omdat het specifieke kennis en vaardigheden vereist. Wij werken met een team van 30 (internationale) specialisten: in het weekend, 's avonds en zelfs op feestdagen. Alle community managers zijn getraind op de merkidentiteit van iedere klant, met de juiste kennis en ervaring.”
Van community building tot social listening
So Engage biedt verschillende diensten om merken te helpen bij het laten groeien van een actieve community. Community management richt zich op échte interacties die de betrokkenheid en zichtbaarheid van het merk versterken. Met webcare worden de eerstelijns vragen die via social media binnenkomen beantwoord. Met community building past So Engage strategieën toe om het aantal volgers te laten groeien en de betrokkenheid te verhogen. Tot slot monitort SO Engage met social listening alle gesprekken en mentions rondom het merk op social media, zodat er snel kan worden ingespeeld op relevante onderwerpen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!