ADCN maakt de 172 genomineerden van de Dutch Creativity Awards bekend. De genomineerden zijn geselecteerd uit 700 inzendingen in acht disciplines en 55 categorieën.
Het juryberaad vond recent plaats in Capital C door een jury van maar liefst 130 mensen. De inzendingen werden beoordeeld op idee, executie, relevant en impact, met per categorie meer specifieke criteria.
Er zijn meerdere nominaties toegekend aan onder meer 'Mis niks' van Interpolis door Wefilm, 'Tiktok Sign Dance' van T-Mobile door TBWA\Neboko en 'WikiTruth' van Ukrainian Witness door Publicis. Het volledige overzicht van de genomineerden is hier te bekijken.
Net als vorig jaar wordt de zogenoemde Members Award uitgereikt, een gouden Lamp die door ADCN-leden middels stemmen wordt toegekend. Anders dan voorgaande jaren worden de drie finalisten vooraf bekendgemaakt.
De discipline 'Communications' blijft dit jaar de grootste discipline, waarbij het creatieve idee nog altijd centraal staat. De discipline 'Society' was wederom populair met liefst 88 inzendingen, waarvan er 25 zijn genomineerd.
De uitreiking vindt plaats op dinsdag 31 oktober in Theater Amsterdam. De avond wordt afgesloten met een afterparty bij Club Ace, een paar deuren verderop. Tickets zijn hier te koop.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!