WOENSDAG GEHAKTDAG: Pepper.nl creëerde de meest jeuk-gevende spot sinds tijden en laat precies dat zien waar je als verstokte vrijgezel niet op zit te wachten.
WOENSDAG GEHAKTDAG: Het WK is geweldig van start gegaan en ook in retailland zijn prachtige strijden gestreden. JUMBO trapte het spel af met een drie minuten durende donderslag.
WOENSDAG GEHAKTDAG: Met een epische juich-commercial en het legendarische 'Pietertje' heeft Calvé van jongs af aan onze harten veroverd.
WOENSDAG GEHAKTDAG - Voetbaltoernooien lijken gemaakt om hard te schreeuwen. Van retailers tot relschoppers, iedereen schreeuwt om aandacht.
WOENSDAG GEHAKTDAG: Echte mannen eten vlees. Daar weten wij alles van. Remia deelt die slagersmening en ziet haar nieuwe BBQ-sauzen liever op een rode bieflap dan op een groene aubergine. Om deze boodschap kracht bij te zetten is een waar peloton actiehelden uit de kast getrokken. Kosten noch moeite worden gespaard in een bizarre spot vol strijd en tegenstrijdigheden. Het resultaat is vermakelijk, maar helaas niet episch.
WOENSDAG GEHAKTDAG: Vernieuwing in het reclameschap. Als vers vleesliefhebbers houden we d’r van. Mona durfde het aan en introduceert een ‘on-Nederlandse’ claynimation.
WOENSDAG GEHAKTDAG: Een kom soep. Als slagers zijn wij er niet vies van. Het liefst gaan we voor een ossenstaartvariant met extra veel vleesballen. Het moment van nuttigen maakt dan niet eens echt uit, soep kan altijd. Unox weet dit als geen ander en komt daarom met een sterk tussendoortje. Een fraaie tv-commercial die alleen wel iets ‘lichter’ mocht.
DONDERDAG GEHAKTDAG: Chocomel richt zich na een warme winter op een ijskoude zomer. Zonder de traditionele slagroompiek moeten we de bruine zuiveldrank nu massaal ter verfrissing gaan gebruiken. Een lastige taak, die nog lastiger wordt met de huidige tv-campagne. Want wie verkoeling zoekt in een woestijn vindt enkel een fata morgana.
Stel dat TELE2 een hardloper was... Na het zwarte schaap heeft de rebelse telecom-provider een nieuw alter-ego bedacht. Maar stel dat TELE2 een hardloper was, dan was ze hooguit Oscar Pretorius. Een fanatieke fantast die nog een hoop heeft uit te leggen.
McDonald's is bezig met een smakelijk charmeoffensief. Onlangs kregen we al inzage in hun Canadese vleesfabriek en in ons landje komen ze met “De Kuipertjes”.
Toen Nederland jaren en jaren geleden werd opgevrolijkt met de stuntelige AH-supermarktmanager (aka Harry Piekema) was het ontvangst niet mals. Als een taaie entrecote moest menig consument de sullige spotjes vaker herkauwen om de smaak te leren waarderen. Ook wij moesten eraan wennen en soms op de onderlip bijten...
WOENSDAG GEHAKTDAG - Dirk Kuijt is misschien wel hét boegbeeld van de meest misbruikte term van Nederland. Wanneer politici het hebben over “de Hardwerkende Nederlander” willen ze eigenlijk gewoon Dirk bij naam noemen.
Het meest Duitse automerk van Nederland is al 25 jaar trotse sponsor van onze Olympische ploeg. Met Sotchi in zicht wordt dit middels een 49 seconden durende commercial nog maar eens extra benadrukt. Gek genoeg zijn hiervoor geen bekende schaatsen uit het vet gehaald, maar is de Olympische zomerheld Epke Zonderland van de rekstok getrokken. Een vreemde keuze in een verder voorspelbaar verhaal.
WOENSDAG GEHAKTDAG - Heel soms worden zélfs wij stil. Dan is onze grote slagerssmoel eens niet nodig om nummertjes door de zaak te schreeuwen. Het zijn die momenten dat we ons ongemakkelijk voelen. Dat we niet weten hoe iets afloopt en meningen meermaals worden bijgesteld. Herkauwen doet dan wonderen, want soms ligt het antwoord simpelweg in de herhaling. Niet vaak werd een taaie hap zo smaakvol geserveerd, een pluim voor Fonds Slachtofferhulp.
WOENSDAG GEHAKTDAG - Alle gourmetschotels zijn de slagersdeur uit en de kalkoen staat in de oven. Tijd voor een verse reclamelap op het hakblok! Volgens de kerstgedachte serveerden we het liefst wat vrolijk gehakt, maar helaas… We hebben het echt geprobeerd hoor, eerlijk waar. Maar hoe graag we ook wilden, de nieuwe campagne van Beter Bed gaat retteketet naar ons abattoir.
WOENSDAG GEHAKTDAG - Vakantie. In onze drukke slagerij vergeten we weleens hoe lekker dat eigenlijk kan zijn. Of broodnodig, zoals D-Reizen ons in haar nieuwste campagne doet geloven.
WOENSDAG GEHAKTDAG - Als slagers hebben wij onze schaapjes graag op het droge. Met de verhoogde reclamevleesconsumptie rondom Kerst moet dat gelukkig geen probleem vormen. Ene Mark heeft hier meer moeite mee zo leren we in de kerstcommercial van ING. De bank heeft een mobiele bromance van stal gehaald, maar piekt niet.