Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameslagers: Een zingende topnotering voor De Telegraaf

WOENSDAG GEHAKTDAG - Voetbaltoernooien lijken gemaakt om hard te schreeuwen. Van retailers tot relschoppers, iedereen schreeuwt om aandacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als er één medium is dat zich hier goed voor leent is het De Telegraaf. Normaal gesproken dan. Want zo opzichtig als de chocolade-koppen zijn, zo subtiel is de nieuwe WK-campagne. De Krant van Wakker Nederland is met een nieuwe kapitein aan het reclameroer een opvallend subtiele koers gaan varen. En die bevalt ons eigenlijk prima.

related partner content for mobile comes here

Al eerder maakten we met de nieuwe reclamestijl van de Telegraaf. Een aanstekelijk deuntje loosde ons al neuriënd door het verdere reclameblok. Zo ook de nieuwste creatie die zich helemaal toespitst op het WK-abonnement. De commercial trapt af met drie oranjesupporters die in alle vroegte voor een kiosk wachten. Geen bijzonder slimme binnenkomer. Brazilië staat nou niet echt bekend om haar nachtelijke veiligheid in verlaten straten. Gelukkig wordt de commercial steeds aangenamer. Met oneliners als “het is een klomp op je hoofd” wordt het oranjegevoel van De Telegraaf prima aan de man gebracht. De spot eindigt met een swingende apotheose vol schaars geklede vleesbonken. Gek genoeg leest één iemand liever De Telegraaf dan zich tegoed te doen aan dit vleesgeweld...

Muzikale moet je eigenlijk niet in het Nederlands willen vertalen.  Als je er dan ook nog eens een commerciële boodschap in plakt, speel je zelfs met vuur. Toch gaan we na het zien van de WK-campagne eenmalig overstag. De commercial zit vermakelijk in elkaar qua beeld, muziek en copy. Het is nu al een verademing om eens geen samba-ballen, carnavalstoeters en andere Braziliaanse dooddoeners te horen. De beeldscènes lijken soms wel wat vreemd gekozen, maar oranjesupporters doen nou eenmaal vreemde dingen. Terwijl de grondleggers van Tiki-Taka het seizoen met lege handen , tikt de Telegraaf zich soepeltjes naar een plek bij onze . Laat het een voorbeeld zijn voor onze jongens!

Slagersoordeel: Een Oranje WK-burger met smeuïge Acai-saus.

Meer WK 2014-nieuws en achtergronden in het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in