Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovatie? Vraag het je klant!

Het toverwoord dat door veel adviseurs maar ook politici wordt gebruikt als oplossing voor de hedendaagse problemen die ondernemers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 Veel ondernemers zijn er daadwerkelijk mee bezig, anderen vragen zich misschien af waar ze de tijd, geld en misschien wel de ideeën vandaan moeten halen om te kunnen innoveren. Toch kunt u als u ‘door uw wimpers’ naar uw business kijkt zeker de kansen spotten waar met innovatie winst te behalen valt. Deze kansen laten zich vaak vertalen in nieuwe producten/diensten, aanpassingen op bestaande of optimalisatie van een proces. Natuurlijk kunt u uw verkoopapparaat voeden met de motivatie waarom het product/dienst nu nog beter is. U gaat u klant overtuigen en beïnvloeden wat de voordelen zijn. Maar hoe vertaalt u dit naar een langdurig sterkere positie voor uw onderneming?

related partner content for mobile comes here

De grotere adviesbureaus in Nederland worden regelmatig ingeschakeld binnen bedrijfskolommen om de innovatie in de gehele keten in kaart te brengen. Vaak vanuit een brancheorganisatie of productschap. De reden hiervoor is dat men geen ‘eilandoplossingen’ wil creëren die slechts een deel van de gehele optimalisatie dekken. Met andere woorden: de innovatie moet niet alleen bijdragen aan het succes van het bedrijf dat innoveert, maar bij voorkeur ook bijdragen aan het succes van hun klanten. Maar wat als u geen deel uitmaakt van dit soort projecten, hoe kunt u dan uw innovatiesucces borgen en de verwachte resultaten realiseren?

De kneep van succesvolle innovatie ligt in de keten. Bedenk niet alleen wat uw bedrijf door de innovatie gaat verbeteren, maar vraag vooral waar uw klanten behoefte aan hebben. Dé oplossing voor succesvolle innovatie ligt in het samen met uw klant bepalen waar u allebei wat aan heeft. Wat kunt u verbeteren waardoor uw klant nog beter kan presteren? Deze keteninnovatie biedt een aantal voordelen. U heeft direct een klant voor uw nieuwe product/dienst. Deze klant schat de innovatie op de juiste waarde en heeft er absoluut voordelen bij. De ‘launching customer’ helpt u bij het verder vervolmaken van de innovatie. Uw nieuwe product/dienst zwemt niet droog maar wordt direct in de beoogde omgeving toegepast en verfijnd. En zowel u als uw klant hebben er baat bij. Er is maar één ding voor nodig… stel de vraag en u zult versteld staan over de kansen die ontstaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in