Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameslagers: Pepper.nl geeft jeuk in plaats van kriebels

WOENSDAG GEHAKTDAG: Pepper.nl creëerde de meest jeuk-gevende spot sinds tijden en laat precies dat zien waar je als verstokte vrijgezel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onze liefde voor dating-reclames is niet heel groot. Zoetsappigheid glijdt vaak ongegeneerd door naar gluiperigheid en voice-overs gebruiken meer clichés dan Arno Vermeulen. Pepper.nl laat precies zien waar je als man niet op zit te wachten.

related partner content for mobile comes here

In deze twintig seconden durende vleeslap somt het online datingbureau op in hoeverre een vrouw je leven kan veranderen. Denk dan niet aan een schone keuken en schuldloze gemeenschap, maar aan hoe je straks het lulletje van de vriendengroep zal worden. Want terwijl je vrijgezelle vrienden de sterren van de hemel spelen, sta jij met je hoofd in de wolken in het doel. En als je vrienden op een treurige 2,5 zits-bank voetbal kijken, moet jij als de Banderas van de Lage Landen de hort op. Bij de bouwmarkt kom je alleen nog maar voor kamerplanten...

Het allertreurigste moment moet dan nog komen. Zelfs op traditionele schransavonden met vrienden zal je nieuwe vleesbonk er namelijk voortaan bij zijn. Ongemakkelijk dicht op je praat ze ongevraagd mee over jullie mannenzaken. De schaamte straalt er vanaf en zelfs bier biedt hier geen uitkomst meer. Wanneer nota bene jij een nieuwe voorraad kouwe kletsers hebt gehaald, wordt je door haar bedankt met een aai over je wang… 

Die aai over de wang is het treffende einde van een commercial die nooit grappig is geweest. De insteek is origineel bedacht, maar pakt totaal verkeerd uit. Hiermee trek je geen man (of vrouw) over de drempel om toch vooral via Pepper.nl te daten. In een markt waar profilering leading is had het merk zich beter kunnen richten op haar eigen pluspunten. Deze commercial is nu niet meer dan een flauwe, afschrikwekkende opsomming van alles dat je niet wilt weten als man. De eerste vleeseter die ons zo beschamend aait vliegt linea recta de slagerij uit.

Slagersoordeel: Een (f)lauwe vlindersoep met dood brood en vega-burgers.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in