Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameslagers: Remia gebruikt harde woorden in chaotisch vleesgeweld

WOENSDAG GEHAKTDAG: Echte mannen eten vlees. Daar weten wij alles van. Remia deelt die slagersmening en ziet haar nieuwe BBQ-sauzen liever…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De chaotische minuut begint met Jan Kooijman, de zoetsappigste (ex-)soapacteur van Nederland. Na romkom’s als Verliefd op Ibiza en Hartenstraat, loopt Jan hier wat verloren op de set van een actiefilm. Terwijl de kogels om zijn oren vliegen begint hij de lunchpauze met een groentestick. Dit, plots, tot grote onvrede van jeugdheld Sylvester Stallone. De man die meer bloed vergoot dan menig slager blijkt een poëet vol prachtige smulzinnen. Onze favoriet: “If you want to fight like a tiger, don’t eat like a rabbit”. De clue berust op waarheid: echte mannen eten dus echt vlees. 

related partner content for mobile comes here

De commercial is geregisseerd als een korte speelfilm. Doordat alles in een minuut is gepropt moet je het eigenlijk een paar keer kijken voor je alles hebt gezien. Dit op zich is geen verkeerde eigenschap voor een commercial. Tegensputteren doen we wel bij de manier waarop alles in beeld is gebracht. Door het bombastische geheel ben je afgeleid van essentiële details. Zo duurde het zelfs even voor we inzagen dat Jan een groentestick van het lunchbuffet pakte. Met de naïviteit van een slager gingen we er in eerste instantie vanuit dat dit een kip-spies was, hetgeen de hele commercial onderuit haalde. De keuze voor Jan Kooijman is ook moeilijk behapbaar. Vrouwelijk (en inkopend?) Nederland ziet hem dan wel als een lekker hapje, maar we kennen geen man die zich met Jan kan (of wil) identificeren. Nu heeft Remia overigens sowieso een verleden qua inzet van BN’ers.

De commercial is een lust voor oor en oog, maar eindigt door een overdaad aan twijfelachtige keuzes in onze . Niet omdat de commercial niet goed is, maar omdat ‘ie nog veel beter had kunnen en moeten zijn. Bon Appétit!

Slagersoordeel: Een Amerikaanse Rib-Eye met te milde Hollandaise saus. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in