Vermogensbeheerders moeten het over andere ESG-boeg gooien, schrijft Richard Neve naar aanleiding van onderzoek.
Waarom doen PR-mensen en woordvoerders niet wat ze moeten doen?
Natuurlijk niet. De dirigent speelt toch ook niet mee met het orkest. Veel social media fundi’s willen dat de top van de onderneming actief is op de sociale media, maar C-level moet dat helemaal niet willen.
De jury van de FD Henri Sijthoff Prijs maakt dit jaar voor de AEX fondsen geen winnaar bekend. Alle risico’s worden gemeden; resultaat ‘mechanische’ en niet leesbare tekst
De jury van de FD Henri Sijthoff Prijs maakte dit jaar voor de AEX fondsen geen winnaar bekend. Alle risico’s worden gemeden; resultaat ‘mechanische’ en niet leesbare tekst.
We zijn de crisis niet vergeten, maar doen alsof hij over is.
Naast de CEO kennen we nu de Chief Purchase Officer, de Chief Marketing Officer, Chief Operating Officer en ga zo maar door. Anders tel je niet mee.
De voorzitter van het NOC/NSF was niet goed in staat een interview te geven op de radio. Ze doet het tóch. Waar in hemelsnaam zijn haar voorlichters, PR-adviseurs, woordvoerders of welke communicatie professionals van het NOC/NSF dan ook? Die horen er voor te zorgen dat Edwin Evers gewoon een extra plaatje draait en mevrouw Terpstra een dag later in de uitzending zit. NOC/NSF heeft een persvoorlichter volgens de eigen website, maar hij is blijkbaar in Papendal achter gebleven.
Zeker in de opinieweekbladen en de dagbladen waaide dit weekeinde de storm ‘Wilders en de vrijheid van meningsuiting’ volop. Wat mij verbaast, is dat ik in die kakafonie van meningen nergens lees wat de vertegenwoordigers van de communicatiebranche er van vinden. De mening van de professionals die hun brood verdienen in, met en door media die zijn gebaseerd op de vrijheid van meningsuiting - voorlichters, reclamegoeroes, spindokters, adverteerders en public relations professionals - is nergens te lezen.
Geen week gaat voorbij of we zijn via de media allemaal getuige van een PR succes of een PR blunder. Voor bedrijven, bekende Nederlanders, politiek en instellingen is public relations van strategisch belang geworden. Uit onderzoek van Ipsos MORI onder beursgenoteerde bedrijven (in opdracht van internationaal communicatie conglomeraat Huntsworth Plc.) blijkt dat public relations aan strategische waarde wint.
Hulde aan het team achter ‘de foto’s aan Manon Thomas’. Ik voorspel minimaal een plaats in het panel van ‘Ranking the Stars’ volgend seizoen. Iedereen – ik ook – was Manon Thomas compleet vergeten. Of dat terecht of onterecht is doet er niet toe. Dat er pikante foto’s opduiken – twee dagen op een rij én er schijnen er meer aan te komen – zal voor haar de aankomende maanden prima uitpakken.