Of je nu van mening bent dat ‘communicatie’ een roeping is waarbij het vertellen van de waarheid over de opdrachtgever of broodheer essentieel is of dat je meer het Machavilliaanse type bent - dat als de noodzaak er toe dwingt gemakkelijk een loopje met de waarheid neemt - in alle gevallen is de vrijheid van meningsuiting de basis om het vak voorlichter, reclamemaker of PR-pro uit te kunnen oefenen. Zonder onafhankelijke media geen sterk ümfeld. Zonder dat platform geen kans om op een goede en effectieve manier te communiceren.
De voorzitter van de VPRA Alexander Osten, Hans Hillen als voorzitter van het CMC, voorzitter Rijk van Ark van Logeion, ik heb ze nergens gehoord. Ook mis ik het verfrissend geluid van Jan Driessen namens de BVA. Immers, bestaat niet het gevaar dat er straks niet alleen wordt gekeken naar meningen, maar ook naar waar voor wordt geadverteerd?
Geen van de ‘front men’ van de sector lijkt de handen te durven branden aan deze discussie. Jammer, want het voortbestaan van de beroepsgroep is te belangrijk om alleen aan politici over te laten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!