Bedrijven zullen nu ook wel moeten investeren in omzetverhogende activiteiten, want groter worden door bezuinigen is nog nooit iemand gelukt.
Aandeelhouders hebben genoeg van 'behoud van de marge door het efficiënter maken van de operatie'. Aandeelhouders willen gewoon weer groei zien.
Waar dienstverleners in de communicatie zich bewust van moeten zijn, is dat het prima is om een paar knaken te pakken van een bedrijf dat met een oud businessmodel nog wat wil groeien, maar dat het voor de eigen bedrijfsvoering niet verstandig is daar volledig op gericht te zijn. De ‘business case’ van de meeste retailers, bouwers, banken, telecom operators en autofabrikanten loopt stuk op de harde werkelijkheid van vandaag en de jaren die volgen.
De bevolking in West-Europa krimpt, internet blijft alles op zijn kop zetten en consumenten zijn bangig, want ze zien veel op zich afkomen en vooral weinig oplossingen.
Het gaat economisch wat beter, maar slimme bedrijven gaan nu veranderen en verschuiven de KPI’s van ‘meer marktaandeel’ naar ‘nieuwe markten’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!