Elsevier is in veel opzichten meteen de grootste titel in het portfolio van New Skool.
2014 was geen goed jaar voor NRC Next. Het verlies bedroeg zeker 1 tot 2 miljoen, stelt Paul Disco.
Laten we wel wezen, Het Parool wordt onder vriend en vijand geroemd, de naamsbekendheid van de krant is hoog, maar de oplage daalt. Vooral het gratis weggeven van de krant zorgt ervoor dat de totale oplage enigszins op peil blijft. Wat voor type hoofdredacteur is er nu nodig?
Het plan om de lezer eigenaar te laten worden van NRC klinkt mij als muziek in de oren. De voordelen van een lezersinitiatief op een rij.
Innoveren bij print, is dat nog wel mogelijk? Jazeker, De Smaak van Italië introduceert met drukker Senefelder Misset deze vrijdag: de halve seal.
New Skool Media staat op nummer 7 in de lijst van uitgeverijen van betaalde publieksbladen. New Skool is kleiner dan marktleider ANWB en Sanoma, maar groter dan Audax, Weekbladpers en Telegraaf Media. Waar valt voor New Skool geld te halen?
Harper’s Bazaar vanaf medio 2014 weer in Nederland, uitgegeven door Hearst Magazines Nederland. Is dat nu wel zo verstandig?
Roto Smeets wil de titels overnemen, die Sanoma niet als kroonjuwelen beschouwt. Is dat wel zo verstandig?