Waarom ik elk jaar weer naar het Cannes Lions Festival ga.
Cannes Lions 2014 zit er op. Het was weer een vurige, heftige week die wel een maand leek te duren.
Voor deze online commercial voor een Thaise Telecom provider staat de teller al op ruim 5,6 miljoen views in slechts een paar dagen. Ik word er een beetje zenuwachtig van.
Iemand vroeg eens aan Alvaro Sotomayor (CD Wieden & Kennedy, Eregallerij ADCN): ben je trots op je werk?
John Hegarty was in Amsterdam en stak een spuit in de arm van aanwezige creatieven en adverteerders.
Aad Muntz is dood. Dat is onderhand geen nieuws meer.
Sinds kort zit ik in de jury voor Appsinthe. Het initiatief is ok: RAB organiseert de verkiezing van de meest creatieve, verrassende radio-inhaker. Om te laten zien hoe spannend, creatief en slagvaardig radioreclame kan zijn. Iedere week is er een winnaar.
The spruitje. A super-dutch vegetable, with a scent that is inextricably connected to the Dutch culture. Cultural heritage is beautiful, but in this case also obstructive - especially when it comes to top-creativity.
Een keer in de paar weken neem ik de tijd om gesprekken te voeren met nieuwe mensen. Met creatieven, met strategen, of andere vernieuwers van buiten de reclame. Niet dat we nu direct op zoek zijn naar al die mensen. Niet direct nee. En ook niet alleen wij.