Als je die vraag stelt aan ons Nederlanders, krijg je een antwoord als: 'Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk te doen, Ik hoop dat iedereen het te gek vindt'...etc.
Alvaro”s antwoord was minder relativerend: 'NATUURLIJK ben ik trots op mijn werk! Ik steek er dagen en nachten in, zie mijn gezin te weinig door dat werk. Hoe dom zou ik zijn als ik er dan niet trots op was?'
Trots. Dat is wat we nodig hebben. Want als wij creatieven al niet trots zijn op ons werk, wie dan nog wel?
Wat is een idee nog waard als wij het zelf al niet meer bijzonder vinden?
Wat is nog de toegevoegde waarde van ons creatieven wanneer we ideetjes neerleggen die onze klanten ook hadden kunnen verzinnen als ze de tijd maar hadden gehad?
Ik rijd mijn hele leven al motor. En steeds vaker wagen adverteerders tegen mij te zeggen: 'Ach jij zit straks op die motor, dan krijg je vast wel even een ingeving'.
Ja een ingeving wel. Maar een raak idee, een relevant mooi verrassend idee?
Een idee dat echt iets verandert?
Laten we met z’n allen trots blijven op onze ideeën, op onze creativiteit.
Laten we oppassen voor de inflatie van die ideeën.
Want een ideetje, een ingeving, daar heeft uiteindelijk niemand ons voor nodig.
Als wij een branche worden van ingevinkjes, dan verdwijnen we van de Board-tafel van onze klanten, dan verworden we tot het neefje met grappige invallen.
Onze toegevoegde waarde ligt in onze grote ideeën. Laten we daar onze ziel en zaligheid in blijven steken!
Dat is niet alleen beter voor onze klanten en ons vak, maar ook voor ons plezier, onze toewijding en onze... Trots.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!