'In mijn opinie dient de app als een eventueel middel in een veel groter geheel', schrijft Ivo Roefs. 'Dit is een uniek probleem.'
DDA-voorzitter Ivo Roefs riep Dutch Digital Day op tot meer ethiek in digital. 'We hadden meer van internet verwacht'. Zijn speech.
Ivo Roefs, co-ceo van DDB & Tribal Amsterdam, deed met zijn bureau mee aan de veelbesproken pitch en zette zijn gedachten op papier.
‘Het lijkt wel alsof er een nieuwe wedstrijd is ontstaan: Wie is de kampioen maatschappelijke betrokkenheid? In veel gevallen totaal niet geloofwaardig.’
Het wantrouwen tegenover duurzame marketingclaims heeft een recordniveau bereikt. Volgens het deze week gepubliceerde Dossier Duurzaam 2013*is het wantrouwen sinds 2008 nog nooit zo hoog geweest. Bijna 4 op de 10 consumenten wantrouwen bedrijven die claimen maatschappelijk verantwoord of duurzaam te zijn. Wat kun je met deze informatie als marketeer? Stoppen met vertellen wat je als merk doet aan duurzaam ondernemen? De luwte opzoeken en wachten tot de sceptische storm overwaait? De oplossing is genuanceerd