Sinds 21 februari, 02.16 uur, is het mogelijk, als je tot de beta gebruikers hoort, om je eigen app te maken. Zonder een letter code te hoeven kloppen. Direct voor IOS of Android. Zonder enige kennis van programmeren zet je in no-time de mooiste apps in elkaar. Het maken van native apps via AppMachine werkt intuïtief, logisch, vloeiend en razend snel. Een revolutie in zijn soort.
Eerder maakte Facebook al bekend de strijd aan te gaan met Google met een eigen social zoekdienst; Graph. Nu is ook de race begonnen voor het grote advertentie geld. Een overname van het digitale advertentie platform Atlas nabij.
In de aflevering van De Wereld Draait Door van 14 september kaart Pieter Storms aan hoe slecht het is gesteld met de huidige journalistiek. Journalisten zouden zich niet meer aan de regels houden, maar zijn die regels eigenlijk nog wel actueel en bestand tegen alle ontwikkelingen van zowel de consument als het journalistieke speelveld? Kortom: Journalistieke onfatsoen of een ‘storms’in een glas water (quote: Jack van Gelder).
Het is goed mogelijk dat je er al van hebt gehoord… Zo niet, laat mij je dan kennis maken met een interessant social media-initiatief genaamd: Unvarnished. Ook wel bekend als “personal brandings biggest threat”. Unvarnished laat anonieme participanten hun mening posten over jou. Slecht nieuws? Zeker!
Burgerparticiaptie 2.0. Als je zo nu en dan eens met een hippe ambtenaar praat, wil de term nog wel eens vallen. Een utopisch beeld van een wereld waarin burger en overheid zij aan zij gaan wordt u geschetst. Toch lijkt het overheden maar niet te lukken. De capaciteiten gebruiken om burgers te activeren, te mengen in maatschappelijke kwesties, mee te laten denken over overheidsdilemma’s en samen met de overheid te bouwen een leefbaardere gemeente. Waarom niet?
Grooveshark, een website waar u streaming muziek kunt luisteren, vindt zijn weg naar Nederland. Ondanks dat Grooveshark onlangs vierde dat het 2.000.000ste account in gebruik werd genomen, geniet het in Nederland nog weinig bekendheid.
Een verslag van Marketing Pioneers 2010. Hét evenement voor innovatieve marketeers. Met dit jaar als thema: Supersize your sales.
Nederlanders zijn gek op gratis: niets nieuws, gratis producten en monsters weggeven ter promotie: niets nieuws, gratis als spil van je business model: ‘slik’, dat is even schrikken. Althans dat is wat veel bedrijven zullen denken. Steeds vaker hoor je het om je heen: “gratis is een business model”, maar wat wordt daar nou eigenlijk mee bedoeld? Hoe is het ontstaan en hoe ga je er mee om?
Internet heeft de advertentiemarkt onomkeerbaar veranderd. Betekent dit dat de traditionele media langzaam uit beeld verdwijnen, of zullen zij hun krachten bundelen om nieuwe schaarste te scheppen? Waar liggen nog kansen voor de traditionele media en hoe zullen de nieuwe media zich verder ontwikkelen. Naar goed web 2.0-gebruik, vraag ik jullie hierover mee te denken.
Transparantie is niet langer een USP, het is een ‘licence to operate’. Kun je als bedrijf nog wel de dialoog met de stakeholders uit de weg gaan?