Van ‘Sorry, we betreuren de ophef’ tot ‘Wij zijn te belangrijk, dus fuck you’.
Alignment mag niet ontbreken bij de principes van communicatie voor samenwerken.
Niks aan de hand, gewoon doorwerken? Of juist alle seinen op rood zetten? Wat doe je intern?
5 adviezen voor de communicatiedirecteur om van onschatbare waarde te zijn
Intelligence gaat over weten wat er speelt
Strategie is keuzes maken. Focus aanbrengen in wat je doet. Focus op datgene doen wat er ook echt toedoet. En dat is net zo goed een kwestie van terugblikken als een kwestie van vooruitkijken.
Hoe serieus neemt jouw organisatie de omgeving?
Communicatie op het scherp van de publieke snede
Het vak van woordvoerder wordt leuker, maar wordt het ook makkelijker?
De 5 functies van de communicatiedirecteur(2)
Hoe kan communicatie maximale toegevoegde waarde leveren?
Samenwerken is zoete noodzaak, want alleen dan realiseren we maximaal resultaat.
En wat eraan te doen is.
Ontsnappen uit de houdgreep die reputatie heet
Wat zijn de kernrollen en de toegevoegde waarde van ‘communicatie’?
De angst voor reputatieschade gijzelt ondernemingen. Ze moeten zich meer laten leiden door hun eigen rotsvaste overtuiging.
Wanneer strategie het toverwoord wordt, lopen veel organisaties in de ‘strategie-val’: ze verliezen de business uit het oog. Hoe kun je dat voorkomen?