Wie zijn uw concurrenten? En hoe kunt u ondanks die concurrentie toch goed inspelen op de huidige markt? Wat zijn uw sterke punten ten opzichte van uw concurrenten?
Denkt u dat uw idee kans van slagen heeft?
Bedient u met uw product de grote massa, of bent u eerder een niche-speler?
Naamsbekendheid is vaak de eerste stap om producten of diensten succesvol aan de man te kunnen brengen. Belangrijk dus om te weten welk deel van uw doelgroep uw naam of merk kent.
Een nieuw product of dienst in de markt zetten? Dat is niet eenvoudig. Het is natuurlijk belangrijk dat uw product zo goed mogelijk aansluit bij de behoeften van uw doelgroep. Maar wat zijn die behoeften precies?
Afgelopen weken heb ik voor het eerst met een Google Glass mogen experimenteren. Even wennen, maar een interessante ervaring. Met Google Glass heeft Google weer iets ontwikkeld dat de wereld kan veranderen. En gaat Google Glass ook impact hebben op marktonderzoek?!
Trend Pioneers, het kennis en inspiratie event van Multiscope, stond 13 november 2013 in het teken van insights. Inzichten in de doelgroep door het toepassen van nieuwe methodes (bv. social media monitoring en social media research), technieken en databronnen. Een inspirerende middag waarin Bol.com, Eneco, Samsung, Transavia en Volvo een kijkje in de marketing keuken gaven. De bezoekers gingen enthousiast naar huis.
De wereld bevindt zich in een evolutie. Communicatie tussen mensen verandert, media verandert. Mede gestimuleerd door technologische ontwikkelingen. Technologische ontwikkelingen zorgen al eeuwen voor een veranderde wereld. Hierdoor wijzigt de vraag naar diensten en producten. Elke organisatie in elke branche zal zich aan moeten passen aan de tijdsgeest om een rol te kunnen blijven spelen in de markt. Dus ook marktonderzoeksbureaus.