De Google Knowledge Graph beïnvloedt en beperkt mogelijk de traffic naar jouw website: informatie over je thema wordt bij bepaalde zoektermen door deze functie al getoond zonder dat de gebruiker door hoeft te klikken. Met deze toelichting op de functie weet je op welke punten je als marketeer extra moet letten.
De verbinding tussen e-commerce, m-commerce en de traditionele fysieke handel wordt sterker gemaakt met de ontwikkeling van de iBeacons.
Onlangs bleek uit de DM Barometer dat meer dan 70 procent van de marketeers in Nederland search marketing ontzettend belangrijk vindt.
Veel bedrijven die hun sales willen verbeteren, focussen zich nog vaak op quick wins. De leads die nu 'binnengehaald’ worden, zijn het bewijs dat een campagne werkt. In het kader van never change a winning team draaien ze die campagne dus een volgende keer weer. Met een analyse aan de hand van het Customer Lifetime Value-model komen veel van hen echter tot de conclusie dat er betere resultaten en meer omzet gegenereerd kunnen worden. Zowel online, als in combinatie met andere kanalen.
Nieuwe technieken en daarbij nieuwe modewoorden overspoelen het digitale reclamelandschap. Men houdt er de gewoonte op na om veel nieuwe termen te ontwikkelen en er vervolgens een aantal varianten op te bedenken. Daarom een toelichting op belangrijke begrippen binnen online display advertisement.
Affiliate netwerken en conversieattributie: abracadabra voor veel marketeers. Maar ze worden met de dag belangrijker.
Met een groeiend aantal smartphones en tablets in Nederland is het presteren van de webshop op deze mobiele apparaten van grote invloed op conversiesucces. Deze blogpost beschrijft enkele belangrijke elementen om het succes van uw webshop op mobiele apparaten te vergroten.
Google legt 3,2 miljard dollar neer voor 'domotica specialist' Nest Labs. Daarmee krijgt het zoekbedrijf ook inzicht in het gedrag van consumenten thuis. Moeten we ons zorgen maken?
In augustus van dit jaar voorspelde Nielsen dat cross border shopping 16 procent zou gaan uitmaken van de groei in global online sales in 2013.
Zo tegen het einde van het jaar blikt ieder bedrijf terug op eerder gemaakte plannen en behaalde doelen, zo ook bedrijven in het online-mediavak. Voor je het weet staan we met elkaar op Kerst- en Nieuwjaarsborrels en delen we wat de highlights waren. En dat mag wat mij betreft ook! De economie groeit weer en het consumentenvertrouwen vertoont een stijgende lijn. Digital als geheel zit nog steeds in de lift en ook de groeicijfers van verschillende online marketingkanalen nemen toe. De sterke groei die ik voo