YouTube-baby’s verkopen Pampers


De multimediale marketingcampagne is gemaakt door het Procter&Gamble-team van Saatchi & Saatchi en wordt deze zomer uitgerold in verschillende landen in West-Europa. ‘Gewone’ baby’s spelen de hoofdrol, waarmee Pampers de filosofie wil uitdragen dat hoe je een baby ook opvoedt, het vooral liefde, slaap en plezier nodig heeft.
De vijftien clips die uiteindelijk in de commercial zitten zijn geselecteerd uit duizenden homevideo’s die op YouTube werden gevonden. Rob Burleigh, Pampers’ Global Creative Director bij Saatchi & Saatchi en maker van het eindresultaat: ‘We voelden echt dat er geen betere manier was om het sentiment van de campagne te vangen en de oprechte emotie en plezier van echte baby’s te tonen dan door echte video’s te gebruiken die moeders en vaders wereldwijd van hun baby’s hadden geupload.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Ouderlijke toestemming
Het is de eerste commercial in de luierbranche die volledig uit YouTube-clips bestaat. Het vinden van de bron van de filmpjes bleek nog wel een klusje, omdat alle oorspronkelijke filmers achterhaald moesten worden voor toestemming om de clip te gebruiken. Maar daar werd volgens Pampers goed op gereageerd.
‘Baby’s zijn de focus van alles wat Pampers doet, dus hoe kunnen we onze Love, Sleep & Play-campagne beter lanceren dan door echte baby’s te tonen?’, aldus Mathilde Delhoume, Pampers Global Integrated Communications Director.
Bekijk hieronder de commercial:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid