Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube-baby’s verkopen Pampers

Luiermerk Pampers lanceert voor het eerst in tien jaar weer een merkcampagne. ‘Love, Sleep & Play’ bestaat uit babyvideo’s die van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De multimediale marketingcampagne is gemaakt door het Procter&Gamble-team van Saatchi & Saatchi en wordt deze zomer uitgerold in verschillende landen in West-Europa. ‘Gewone’ baby’s spelen de hoofdrol, waarmee Pampers de filosofie wil uitdragen dat hoe je een baby ook opvoedt, het vooral liefde, slaap en plezier nodig heeft.

related partner content for mobile comes here

De vijftien clips die uiteindelijk in de commercial zitten zijn geselecteerd uit duizenden homevideo’s die op YouTube werden gevonden. Rob Burleigh, Pampers’ Global Creative Director bij Saatchi & Saatchi en maker van het eindresultaat: ‘We voelden echt dat er geen betere manier was om het sentiment van de campagne te vangen en de oprechte emotie en plezier van echte baby’s te tonen dan door echte video’s te gebruiken die moeders en vaders wereldwijd van hun baby’s hadden geupload.’

Ouderlijke toestemming
Het is de eerste commercial in de luierbranche die volledig uit YouTube-clips bestaat. Het vinden van de bron van de filmpjes bleek nog wel een klusje, omdat alle oorspronkelijke filmers achterhaald moesten worden voor toestemming om de clip te gebruiken. Maar daar werd volgens Pampers goed op gereageerd.

‘Baby’s zijn de focus van alles wat Pampers doet, dus hoe kunnen we onze Love, Sleep & Play-campagne beter lanceren dan door echte baby’s te tonen?’, aldus Mathilde Delhoume, Pampers Global Integrated Communications Director.

Bekijk hieronder de commercial:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in