(Onderzoek) Mode speelt geen rol bij aankoopgedrag


In de praktijk zijn consumenten zich vaker niet dan wel bewust van de nationale oorsprong van hun aankopen. In plaats van oorsprong voelen consumenten zich aangetrokken tot bepaalde kleding omdat ze hun behoefte weergeven of aansluiten bij hun levensstijl.
Dit blijkt uit het promotieonderzoek Dutch identity in fashion van Constantin-Felix von Maltzahn aan de Universiteit van Amsterdam. Von Maltzahn deed onderzoek naar Nederlandse mode, kenmerken van een Nederlandse kledingstijl en het aankoopgedrag van Nederlandse modeconsumenten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNederlandse consumenten en merken vinden een typisch Nederlandse kledingstijl niet belangrijk. Zowel consumenten als merken houden zich niet bezig met wat een typisch Nederlandse kledingstijl inhoudt. Mode speelt bovendien geen rol bij hun aankoopgedrag.
Voor de Nederlandse consument is het veel belangrijker dat de kleren comfortabel, duurzaam, en flexibel zijn. Je moet ermee op de fiets kunnen, naar je werk, en later naar een feestje.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid