Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Mode speelt geen rol bij aankoopgedrag

Nederlandse consumenten houden bij het kopen van kleding geen rekening met waar de kleding vandaan komt of ontworpen is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de praktijk zijn consumenten zich vaker niet dan wel bewust van de nationale oorsprong van hun aankopen. In plaats van oorsprong voelen consumenten zich aangetrokken tot bepaalde kleding omdat ze hun behoefte weergeven of aansluiten bij hun levensstijl.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit het promotieonderzoek van Constantin-Felix von Maltzahn aan de Universiteit van Amsterdam. Von Maltzahn deed onderzoek naar Nederlandse mode, kenmerken van een Nederlandse kledingstijl en het aankoopgedrag van Nederlandse modeconsumenten.

Nederlandse consumenten en merken vinden een typisch Nederlandse kledingstijl niet belangrijk. Zowel consumenten als merken houden zich niet bezig met wat een typisch Nederlandse kledingstijl inhoudt. Mode speelt bovendien geen rol bij hun aankoopgedrag.

Voor de Nederlandse consument is het veel belangrijker dat de kleren comfortabel, duurzaam, en flexibel zijn. Je moet ermee op de fiets kunnen, naar je werk, en later naar een feestje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in