Overslaan en naar de inhoud gaan

Weten wanneer kijkers kopers worden

Dat lang niet alle kijkers kopers zullen worden, kunnen de meeste webretailers nog wel voor lief nemen. Maar dat nog steeds ruim de helft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wendy W. Moe en Peter S. Fader ontwikkelden een conversiemodel, waarmee je kunt voorspellen welke webbezoekers mogelijk gaan kopen. Allereerst moeten webwinkeliers een onderscheid maken tussen verschillende typen bezoekers. Wat komt iemand doen. Kijken en vergelijken? Lol maken en misschien impulsief kopen? Doelgericht kopen? Zich oriënteren op de markt - en op den duur misschien kopen? Het model kan per bezoeker voorspellen wat deze zal gaan doen en daarmee kan de webwinkelier dus ook per bezoeker verschil maken in zijn aanbod. Een verschil dat werkt is om echte kopers een betere koopervaring te bieden via een andere server. Net als in een ‘gewone’winkel stellen echte kopers er prijs op dat het kopen prettig is, dat het snel lukt om te vinden wat ze zoeken, kortom op service. Een verschil dat heel verkeerd kan uitpakken is het aanbieden van verschillende prijzen aan verschillende klanten - we leren hier allemaal van het overmoedige Amazon. Houd er rekening mee dat kopers van elkaar te weten komen wat je bij de een anders doet dan bij de ander.

related partner content for mobile comes here

bron: mit sloan management review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in