Overslaan en naar de inhoud gaan

Benetton boet voor campagne

Benetton Group doet er alles aan om de gevolgen van een controversiële reclamecampagne te beperken. Het kledingconcern toonde hierin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Benetton staat bekend om de provocatie advertentiecampagnes, waarbij een priester een non kust, of AIDS-patiënten werden afgebeeld. De doodstraf-campagne van vorig jaar leverde het bedrijf een rechtszaak van de Amerikaanse staat Missouri op. Benetton zou gevangenisfunctionarissen hebben misleid om toegang te krijgen tot de vier personen die in de campagne zijn gebruikt. Uiteindelijk is er een regeling getroffen, waarbij het kledingconcern onder meer 50.000 dollar moet betalen aan een lokaal slachtofferfonds en spijtbrieven moet schrijven aan familie van slachtoffers van de getoonde misdadigers. Benetton blijft echter achter de campagne staan en zegt in een verklaring: 'het doel van de campagne was om bij te dragen aan het debat over de doodstraf en dat blijft in de hele wereld actueel, ook in de VS.' (bron: PRWeek US)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in