Ster haalt recordomzet op radio


Het vorige maandrecord dateert van mei 2000. De omzet bedroeg toen 9,1 miljoen euro. Volgens G. Stolk, salesmanager Ster-radio, is de recordomzet opmerkelijk gezien het ongunstige economische tij. Volgens hem valt het succes te verklaren uit het relatief lage bedrag dat met radiocommercials is gemoeid, terwijl het bereik wel groot is. ‘Dit record geeft de kracht van het medium radio aan en van de publieke radiozenders in het bijzonder’, zegt directeur Julius Minnaar. ‘Reclame op radio is niet duur, effectief en zeer flexibel inzetbaar. Steeds meer adverteerders weten hun weg naar radio te vinden.' Eind augustus lanceerde het Platform Radio Exploitanten (PRE) de campagne 'Met een beetje fantasie kies je voor radioreclame...'. Volgens Stolk heeft ook die campagne zeker effect gehad. ‘Al kan ik dat niet cijfermatig onderbouwen.’ Ook andere, commerciële radiozenders behalen volgens hem in deze periode meer omzet middels radioreclame (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid