Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster haalt recordomzet op radio

Ster-radio haalt deze maand een omzetrecord van 10 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vorige maandrecord dateert van mei 2000. De omzet bedroeg toen 9,1 miljoen euro. Volgens G. Stolk, salesmanager Ster-radio, is de recordomzet opmerkelijk gezien het ongunstige economische tij. Volgens hem valt het succes te verklaren uit het relatief lage bedrag dat met radiocommercials is gemoeid, terwijl het bereik wel groot is. ‘Dit record geeft de kracht van het medium radio aan en van de publieke radiozenders in het bijzonder’, zegt directeur Julius Minnaar. ‘Reclame op radio is niet duur, effectief en zeer flexibel inzetbaar. Steeds meer adverteerders weten hun weg naar radio te vinden.' Eind augustus lanceerde het Platform Radio Exploitanten (PRE) de campagne 'Met een beetje fantasie kies je voor radioreclame...'. Volgens Stolk heeft ook die campagne zeker effect gehad. ‘Al kan ik dat niet cijfermatig onderbouwen.’ Ook andere, commerciële radiozenders behalen volgens hem in deze periode meer omzet middels radioreclame (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in