Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgen nemen Het Parool over

Krantenconcern PCM verkoopt het verlieslijdende dagblad Het Parool per 1 januari aan een consortium bestaande uit de Belgische Persgroep,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bestuursvoorzitter Theo Bouwman van PCM zei gisteren dat de zaak ‘in principe rond is’. Details wil Bouwman niet verstrekken, op een na: van de 280 arbeidsplaatsen bij Het Parool en het meeverkochte Weekmedia moeten er 40 à 50 sneuvelen. Van de Paroolredacteuren verliezen er 25 hun baan. De redacties van Het Parool en Weekmedia, na de sanering nog 115 man, worden samengevoegd.

related partner content for mobile comes here

Ingewijden zeggen volgens De Volkskrant dat de nieuwe krant 17 miljoen euro meekrijgt, waarvan de Stichting Het Parool 7 miljoen zou verschaffen. De Persgroep zou 4 miljoen op tafel willen leggen. De Stichting Het Parool, die 57 pct van de PCM-aandelen bezit, heeft zich ook nog verplicht de prijs te betalen die PCM voor Het Parool vraagt. Aanvankelijk wilde PCM 16 miljoen hebben, maar naar verluidt zou men in de buurt van de helft van dat bedrag zijn uitgekomen. Een deel van de Stichting zal worden afgesplitst en met Het Parool uit PCM stappen. De Persgroep geeft onder meer de kranten De Morgen en Het Laatste Nieuws uit, en heeft een groot belang in het tv-bedrijf VTM.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in