Overslaan en naar de inhoud gaan

Stap wil dat Bavaria 'angst-commercial' staakt

De stichting alcoholpreventie Stap heeft Bavaria gevraagd de uitzending van haar nieuwste tv-commercial ('Ultimate reward') per direct te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De boodschap van de tv-spot is dat je door het drinken van Bavaria bier het leven beter aankunt en je angsten overwint. Stap vindt het 'een respectloze en sinistere reclame'.

related partner content for mobile comes here

Wim van Dalen, directeur van Stap: 'Angst kan zowel oorzaak als gevolg zijn van alcoholverslaving. Bavaria spot op deze manier met het probleem van een miljoen Nederlanders'.

Stap heeft bij de Reclamecode Commissie (RCC) een klacht ingediend over de 'angstcommercial' van Bavaria. Omdat het afhandelen van een klacht bij de RCC weken tot maanden kan duren, doet de stichting nu een rechtstreeks beroep op Bavaria. De haast van Stap 'is mede ingegeven door tv-kijkers die hun woede en walging over de reclame van Bavaria bij haar kenbaar hebben gemaakt'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in