Overslaan en naar de inhoud gaan

Rien van Gendt invloedrijkste filantroop

Rien van Gendt (foto) is volgens het tijdschrift FM de invloedrijkste figuur in de Nederlandse filantropische sector. De directeur van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte het ‘tijdschrift voor filantropie en bestuur’ dinsdagavond bekend op de Universiteit Nyenrode in Breukelen. Met de prijs wil het blad de mensen die er in de filantropische sector toe doen onder de aandacht brengen. Het criterium is niet wie het meeste geld geeft, maar wie het meest zijn stempel weet te drukken op de sector.

related partner content for mobile comes here

FM prijst winnaar Van Gendt om zijn functie als ‘bruggenbouwer’ tussen vermogensfondsen en maatschappelijke organisaties, zoals goede doelen. De door hem geleide Van Leer Group spant zich onder meer in voor de ontwikkeling van jonge kinderen, ‘versterking van een democratische, joodse staat in Israël’ en het vredesproces in het Midden-Oosten.

Tijdens de prijsuitreiking was ook kritiek te horen. Volgens FM laten bestuurders uit het ‘zo druk maatschappelijk verantwoord ondernemende’ bedrijfsleven het in de weldoenerij afweten.

De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd. Winnaars in voorgaande jaren waren Herman Wijffels (oud-SER-voorzitter) en Boudewijn Poelmann (directeur Nationale Postcode Loterij).

Na Rien van Gendt staan dit jaar in de top-10: Boudewijn Poelmann; Gosse Bosma; Theo Schuyt; ‘familie Jansen, tweehoog achter’; Marnix van Rij; Willemijn Verloop; Pieter Geelen; Fons van Rooij; Marc van den Tweel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in