Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL stopt red button in televisiepilot

RTL Nederland gaat de interactieve red button op de afstandsbediening voor het eerst in een televisieprogramma verwerken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omroep start samen met de Rabobank, Chellomedia en UPC een pilot van het programma My First Home. Om de kijker meer interactief te betrekken in een televisieprogramma wordt nu voor het eerst gebruik gemaakt van de red button die tijdens het programma op het scherm verschijnt.

related partner content for mobile comes here

RTL Nederland werkte al eerder met de rode knop, maar alleen in commercials. De red button applicatie is ontwikkeld door Chellomedia Interactive Services.

In 'My First Home', een programma voor starters op de woningmarkt, kan de kijker kiezen voor meer informatie over de producten en diensten van sponsor Rabobank. En als de kijker het op prijs stelt, kan de Rabobank later nog eens contact met opnemen. Naast de red button in 'My First Home' maakt de Rabobank ook een commercial waarin de red button-applicatie wordt gebruikt.
Frank Eijken, CCO RTL Nederland: ‘Wij zien de lancering van dit innovatieve red button concept als een aanscherping van ons crossmediale aanbod. Daarbij stelt het de adverteerder in de gelegenheid om rechtreeks contact te maken met zijn klanten en om meer informatie over het product te geven.’

Thomas van Rijckevorsel, directeur particulieren Rabobank Nederland: ‘Televisie kijken verandert. De TV-kijker verandert van een passieve bankzitter in een actieve deelnemer. Om die reden zijn we als Rabobank vorig jaar al gestart met Rabo TV-Bankieren, waarbij je kunt bankieren met je afstandsbediening. De red button biedt ons de mogelijkheid tijdens een televisieprogramma of een commercial de klant - alleen als hij daar zelf via de red button om vraagt - direct te voorzien van meer informatie over onze producten en diensten.’

Voorlopig is de red button dienst alleen toegankelijk voor UPC-abonnees met een mediabox. Na evaluatie bepaalt RTL Nederland of het product definitief in het commerciële aanbod wordt opgenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in