Nederlandse online bestedingen in 2006 564 miljoen
Nederland staat op een vierde plaats met een marktaandeel van 7 procent. De bestedingen waren in totaal ruim 8 miljard euro. Het Verenigd Koninkrijk heeft het grootste marktaandeel op Europees niveau met een aandeel van 39 procent (3,101 miljard), gevolgd door Duitsland met 22 procent (1,752 miljard) en Frankrijk met 15 procent (1.179 miljard).
Spanje, Denemarken, België, Oostenrijk, Finland, Griekenland, Slovenië en Kroatië nemen de overige 12 procent voor hun rekening, goed voor in totaal 927 miljoen euro aan bruto bestedingen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIAB Europe verzamelde data afkomstig van de 13 lokale IAB’s en liet deze analyseren door PWC. 31 Procent van de bruto online advertising bestedingen ging naar display advertising, 45 procent werd besteed aan search advertising, 22 procent aan classifieds en directories en 2 procent aan email advertising.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid