Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse online bestedingen in 2006 564 miljoen

De Nederlandse bruto online advertising bestedingen in 2006 waren volgens een Europees onderzoek van IAB Europe en PriceWaterhouseCoopers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederland staat op een vierde plaats met een marktaandeel van 7 procent. De bestedingen waren in totaal ruim 8 miljard euro. Het Verenigd Koninkrijk heeft het grootste marktaandeel op Europees niveau met een aandeel van 39 procent (3,101 miljard), gevolgd door Duitsland met 22 procent (1,752 miljard) en Frankrijk met 15 procent (1.179 miljard).

related partner content for mobile comes here

Spanje, Denemarken, België, Oostenrijk, Finland, Griekenland, Slovenië en Kroatië nemen de overige 12 procent voor hun rekening, goed voor in totaal 927 miljoen euro aan bruto bestedingen.

IAB Europe verzamelde data afkomstig van de 13 lokale IAB’s en liet deze analyseren door PWC. 31 Procent van de bruto online advertising bestedingen ging naar display advertising, 45 procent werd besteed aan search advertising, 22 procent aan classifieds en directories en 2 procent aan email advertising.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in