Overslaan en naar de inhoud gaan

´Sociale media in supply chain vaak onbenut´

Bijna 3 op de 5 bedrijven hebben geen idee of hun voornaamste supply chain-partners sociale media inzetten om te communiceren met hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

35 procent weet niet of supply chain-partners sociale media gebruiken, 23 procent zegt dat hun partners het kanaal zowieso niet gebruiken om met klanten te communiceren.

related partner content for mobile comes here

Zo vond IDG Research. Slechts 7 procent van de 150 ondervraagde managers weet zeker dat hun verkooppartners gebruik maken van sociale media. De overgebleven 35 procent heeft een vaag vermoeden. Gemiddeld gebruiken 4 op de 10 ondervraagden sociale media in hun interactie met supply chain-partners.

De voornaamste reden dat de respondenten niet doorzetten met sociale media ter ondersteuning van relaties in de supply chain, is omdat ze geen direct voordeel zien (26 procent). 13 procent zegt een eigen communicatiesysteem te hebben waarmee ze tevreden zijn. 1 op de 10 ziet problemen met de betrouwbaarheid of veiligheid.

Zelfs als de werkgever actief sociale media promoot voor zakelijk gebruik, zal 43 procent van de werknemers die het nu niet gebruikt, het ook niet gaan gebruiken. Slechts 7 procent zal hier dan wel meteen gebruik van gaan maken.

Volgens de onderzoekers gebruiken respondenten sociale media vooral om op de hoogte te blijven van trends (62 procent), 42 procent volgt de concurrent of zoekt informatie die kan helpen bij het maken van beslissingen. 45 procent gebruikt echter ook sociale media om in dialoog te komen met experts of
‘industrie peers’, 43 procent interacteert met andere gebruikers in een speciale community, bijvoorbeeld op Linkedin.

Respondenten die wel gebruik maken van sociale media in de interactie met verkooppartners, denken wisselend over het resultaat. 60 procent is positief en zegt dat sociale media de relatie flink heeft verbeterd (20 procent) of iets heeft verbeterd (40 procent). Sociale media heeft klantenservice ook ietwat verbeterd (65 procent), net als de merkloyaliteit (63 procent), de mate van aankoopbereidheid (53 procent) en de mate van aanbeveling (68 procent).

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in