'Mobile Marketing beyond apps' (Presentatie Richard Otto)


Gisteren heb ik tijdens Swiss Club & Global conference over 'Mobile Marketing and other Digital & Social trends' een workshop gehouden met titel: 'Mobile Marketing beyond the app: a brand journey' Anders sprekers waren: Scott Seaborn (Head of Mobile Technologies at Ogilvy Group UK) en Ludovic Levy (Director, Mobile Advertising, at Orange & Board member of IAB Europe and MMA EMEA). Onderstaand kun je mijn presentatie lezen. Hopelijk ontvang ik ook de andere presentaties binnenkort.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De conferentie en de aanwezigen hebben mij goed inzicht gegeven in het (mobiele) medialandschap van Zwitserland. De 4 gebruikte talen (Duits, Frans, Italiaans, Reto Romaans) en de kleinschaligheid (7 miljoen inwoners) maakt de marketing & communicatie industrie complex. In dat opzicht lijkt het enigzins op België; al leven de Zwitsers in harmonie met elkaar en is er geen talenstrijd. Op gebied van mobiele bureaus is er in het Alpenland nog een wereld te winnen. Er zijn een tiental zeer kleine bureaus verdeeld over het hele land (oa Geneve, Bern, Basel, Zurich). De meeste mobile marketing initiatieven komen van reclamebureaus of van de aanliggende landen Frankrijk, Duitsland en Italie, die Zwitserland 'meepakken'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid